RELI ZVIJER

Mitsubishi slavi 20 godina od prvog Lancera Evolution

Godina 1992. bila je godina svjetske premijere prvog modela Mitsubishi Lancer Evolution i odjeknula je u automobilskom svijetu poput bombe. To je bio automobil posebno projektiran za utrke Grupe A WORLD RACING CHAMPIONSHIP (WRC) natjecanja. Provjereni pogon 4x4 i 2-litreni turbo motor iz Mitsubishi Galanta VR-4 postavljeni na šasiju smanjene težine i skraćenog međuosovinskog razmaka (2500 mm) učinile su ga ubojitim oružjem na putu ostvarenja cilja za dominacijom u svijetu rally utrka.

Prva pobjeda 1995.

Nasljednik, Lancer Evolution II, nastupa već sredinom 1994. godine s izmijenjenim prednjim spojlerom, povećanim stražnjim spojlerom i novim aktivnim sustavom pogona 4x4. Prvu pobjedu ostvario je 1995. godine na WRC prvenstvu u Švedskoj. Svakom novom generacijom modela Lancer Evolution, Mitsubishi je sve više usavršavao tehnologiju kako bi se mogao uspješno nositi sa sve većim zahtjevima WRC natjecanja.

Uspjesi u rally natjecanjima utjecali su i na prodaju serijskog modela Lancer Evolution, s obzirom na to da je Mitsubishi i kod serijskih izvedbi primijenio avangardnu tehnologiju razvijenu za WRC natjecanja. Godine 1996. Mitsubishi na WRC natjecanju osvaja prvi vozački naslov s Lancerom Evolution III, zahvaljujući legendarnom vozaču utrka Tommiju Makinenu. Uspjeh je ponovljen i 1997. s Evolution IV.

Prvi WRC naslov

Lancer Evolution V napokon je 1998. ostvario ono što su svi priželjkivali: naslov u konstruktorskom prvenstvu u WRC-u i treći uzastopni naslov Tommija Makinena. I sve to unatoč činjenici da su modeli Lancer Evolution bili automobili pripremljeni po specifikaciji grupe A, a natjecali su se u višoj, World Rally Championship klasi. Naime, automobili iz WRC klase nisu trebali biti homologirani te su mogli biti dizajnirani specifično za natjecanja, dok su automobili A klase morali biti izvedenice iz serijskih vozila. Lancer Evolution VI bio je posljednji EVO Grupe A koju je Mitsubishi proizveo.

Sljedeća generacija - Lancer Evolution VII, bio je prvi model Mitsubishi WRC automobila opremljen aktivnim centralnim diferencijalom. Na generacije Evolution VIII iz 2003. godine pridodan je i Super Active Jaw Control sustav, ekstremno precizna tehnologija upravljanja i stabilnosti vozila pri najvećim brzinama.

Bolji u svakom pogledu

Evolution IX uvodi još sofisticiraniju aerodinamiku te veću primjenu lakih metala poput aluminija za krov vozila i magnezija za turbo punjač. Evolution X iz 2008. godine predstavlja potpuno novi model baziran na kreativnom rješenju proslavljenog dizajnera iz Sarajeva, Omera Halilhodžića. Lancer EVO X zasluženo hvale na svim stranama svijeta ne samo zbog esencijalnog dizajna.

Ljepota EVO X proizlazi iz onog što nije vidljivo na površini. Zagrebite ispod “kože” i naći ćete automobil jedinstven u svijetu. Svaki njegov dio, od karoserije, preko kočnica, ovjesa i motora, mjenjačke kutije ili aerodinamike na najbolji način isprepliće tehnologuju inženjerskog umijeća Mitsubishi Motorsa. Rezultat takvog pristupa je automobil koji nije samo brži, nego i bolji u svakom pogledu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:50