ALFA ROMEO

TEST: GIULIETTA 1.6 JTDm SPORTIVA QV Šparanje sa znakom djeteline

Oprema Sportiva QV daje dašak Alfine povijesti i početnom dizelskom modelu za 13.100 kuna
 FOTO: Ivan Lacković

Kompaktna Alfa Giulietta koja je nedavno doživjela prvo zatezanje bora, sada se može naručiti i s atraktivnim sportskim paketom Sportiva QV. To znači da bilo koji model bez obzira na motorizaciju vizualno može djelovati baš poput 240 KS snažnog top modela Quadrifoglio Verde. Zgodno… A nije ni pretjerano skupo - barem kod modela koji smo testirali, s početnim dizelskim 1.6 JTDm motorom i 105 KS koji prije svega osvaja štedljivošću. Sa Sportiva QV paketom dobio je na dodatnoj atraktivnosti u nastupu, a ‘caka’ je u tome da se kod ovog modela sportski ukrasi na osnovnu cijenu od 161.880 kuna koliko stoji model 1.6 JTDm Progression doplaćuje tek 13.100 kuna pa dolazimo do ukupne cijene od 174.980.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Uz svu serijski bogatu opremu za udobnost i sigurnost, paket Sportiva QV donosi duh Alfine prebogate sportske prošlosti sa znakom djeteline s četiri lista, što konkretno u novom paketu objedinjuje atraktivne sportske elemente na karoseriji i unutrašnjosti. Serijski tako dolaze atraktivni aluminijski naplaci od 18 cola jedinstvenog ‘turbina’ dizajna s gumama 225/40 18, vrhunske četveroklipne crveno lakirane Brembo kočnice, zatvarač diferencijala Q2, izraženi aerodinamični pragovi na bokovima, okviri svjetala i kućišta retrovizora izvedeni u matiranoj satenskoj boji te sportski spušten ovjes za 15 mm u odnosu na standardnu izvedbu. Unutrašnjost Giuliette, i dosad lijepo mjesto za provođenje vremena, sada je dodatno naglašena decentnim atraktivnim detaljima.

Sportska sjedala s bijelim i zelenim šavovima koja se podešavaju po visini i lumbalno u kombinaciji kože i alkantare, kožni upravljač, oznake QV od nehrđajućeg čelika na pragovima vrata, tamno izveden interijer s crnim platnom na unutrašnjoj strani krova i sportske papučice od aluminija glavne su značajke u unutrašnjosti. Ispod poklopca pak, početni 1,6-litreni dizelaš ne poziva na jurcanje, već je namijenjen za svakodnevnoj šparnoj vožnji i predviđen za prelaženje što više jeftinijih kilometara.

S najvećim okretnim momentom od 320 Nm koje postiže pri 1750/min pokazuje se dovoljno elastičnim; od kretanja kreće bez zadrške, rado se zavrti i pritom nikada nije prebučan. Usto, mjenjač sa šest stupnjeva pokazao se zadovoljavajuće preciznim. Premda se ova Alfa najbolje osjeća kada krstarite na autocesti pri brzinama od oko 140 km/h (uz potrošnju od tek 5,8 litara), pravi je majstor i u napadu na zavoje jer ovjes osigurava sigurno prianjanje kao po tračnicama, a motor ima sasvim dovoljno rezerve snage za izvlačenje iz zavoja. Uz vrhunske kočnice i precizan upravljač sportski dojam je potpun, rekli bismo onaj pravi ‘alfistički’.

No, za takvu je vožnju bolje odabrati režim Dynamic s parametrima podešenim na raniju isporuku snage i momenta motora serijskog DNA sustava za odabir načina rada pogonskog sklopa. Uz korištenje odličnog start/stop sustava i pažljiviju vožnju u režimu Neutral motor se pokazao iznimno štedljivim, s prosječnom potrošnjom na kraju testa od tek šest litara. Na koncu, koliko god se ovakva kombinacija motora i opreme na početku činila neobičnom, zapravo je prava mjera kada se u obzir uzmu početna cijena, niska potrošnja i vrhunska sportska oprema, te je lako zaključiti da je Alfa Giulietta poput testirane itekako zanimljiv i atraktivan izbor.

Giulietta 1.6 JTDm Sportiva QV

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 80 kW/105 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač 6 stupnjeva, ručni

Dimenzije 435 x 180 x 146,5 cm

Osovinski razmak 263,5 cm

Masa 1395 kg

Prtljažnik 350 litara

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,3 sekundi

Potrošnja (tvornička) 4,5/7,6/5,7 l

Ispuh CO2 104 g/km

Cijena 174.980 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:47