Pronaći djetelinu sa četiri lista navodno donosi sreću, ali kad je pronađete zalijepljenu na bok Alfe zabava za upravljačem je zajamčena. MiTo je oznaku Quadrifoglio Verde ponio već 2012., ali se tad radilo o ograničenoj seriji u 101 primjerku, kojom je proslavljen istovjetni broj godina postojanja Alfa Romea. Aktualno izdanje nije ograničeno, ali opremom i performansama nimalo ne zaostaje za prethodnikom. M iTo QV serijski je opremljen TCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a pod prednjim poklopcem je 1.4 Turbo MultiAir benzinac sa 170 konja i 250 Nm.
Vanjski izgled ne donosi velike novosti. Uz rešetku na originalnoj masci, boju karoserije dobile su kvake na vratima, kape retrovizora, ali i alu-naplatci od 17 cola (18 je opcija kojom je bio opremljen i naš testni model). Upravljač prelomljen u donjem dijelu, prednja armatura presvučena imitacijom ugljičnih vlakana i znak QV na instrumentnoj ploči samo su podsjetnik da sjedimo u najsnažnijoj najmanjoj Alfi. Uz široko, dobro profilirano sjedalo, izdašan hod stupa upravljača i odlično postavljene pedale, vrlo je lako pronaći idealnu poziciju. Iza upravljača su poluge za izmjenu stupnjeva za koje shvatite da su malo premalene tek kad krenete oštrije, što je nemoguće izbjeći s obzirom na motor koji već na 2000 okretaja pokazuje mišiće.
Ford Fiesta ST, Peugeot 208 GTi i Renault Clio RS nude više konja, ali sva tri koriste 1.6 motore, dok MiTo 170 konja izvlači iz inovativnog 1.4 MultiAira. No, razlog zbog kojih MiTo zaslužuje pažnju nisu ni motor, a pogotovo ne automatski mjenjač, koji nas nije oduševio ni brzinom prebačaj ni logikom rada elektronike. Glavni adut je ovjes obogaćen vrlo učinkovitim elektronski kontroliranim amortizerima (5700 kn). MiTo QV se odlično nosi s neravninama i s lakoćom odrađuje zadane putanje, a sve je upotpunjeno preciznim upravljačem koji jasno daje do znanja što se dešava s kotačima. Za više zabave, osobito na stazi, nedostaje tek mogućnost isključivanja sigurnosne elektronike ili barem blaže reakcije ESP-a. A dobro je znati i da u vožnji bez štoperice potrošnja u gradu iznosi u prosjeku 8,3 litre, dok na otvorenim cestama pada na 6,7 litara.
QV 1.4 T MULTIAIR TCT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbo benzinski, 4 cil.
Obujam 1368 ccm
Snaga 125 kW/170 KS pri 5500/min
Moment 250 Nm pri 2500/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 406 x 172 x 145 cm
Osovinski razmak 251 cm
Gume 215/45 R 17, Pirelli
Ispuh C02 124 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 219 km/h
0-100 km/h 8,0 sekundi
Potrošnja 7,6 l/100 km
CIJENA 188.009 kn
OPREMA QV: 17-colni alu-naplaci • ABS+ESP+BAS+VDC • start & stop uređaj • putno računalo • bijelo osvjetljenje instrumenta • pomoć pri kretanju na uzbrdici • kromirani nastavci ispušne cijevi • elektronska blokada prednjeg diferencijala • DNA sustav za izbor načina vožnje • TCT automatski mjenjač • parking senzori straga• dvozonska automatska klima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....