ŽABA NOVIJEG DOBA

TEST Citroën C5 2.2 HDi: Fotelja s dizelašem od 204 KS

Jedinstveni hidropneumatski ovjes, raskošna oprema te moćan, a uglađen twin-turbo pružaju najviše udobnosti koja se trenutačno može dobiti na tržištu
 Željko Puhovski

Tisuću kilometara bez odmora? I bez tankiranja? Nema problema! Citroën C5 2.2 HDi Exclusive stvoren je upravo za to. Limuzina koja vuče korijene od legendarnog DS 19 (Žabe) iz 1955. nedavno je upregnuta najsnažnijom izvedbom provjerenog dizelaša 2.2 HDi te u najluksuznijem izdanju izaziva respekt. Registarskim prednabijanjem, s velikim i malim turbopunjačem, pojačan je na 204 KS, a više od snage govori okretni moment od 450 Nm, koji se oslobađa od 2000/min. Naravno, to je zaokruženo automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva, kako priliči foteljaškom okruženju.

Prvi je C5 predstavljen 2001., kao nasljednik Xantije i od starta je bio hendikepiran bezličnim dizajnom. Redizajn iz 2004. bio je melem na ranu, a sve je nadoknadio model druge generacije. I više od toga . Premda se o ukusima ne raspravlja, teško ga je ne uvrstiti među trenutačno najprivlačnije na tržištu. Sve je oplemenila osjetno kvalitetnija izvedbe. Dugačak 478 centimetara C5 je na granici srednje i visoke srednje klase, u koju ga gura raskošni paket opreme Exclusive.

U opremi je sve što se može očekivati u luksuznoj limuzini, uključujući satelitsku navigaciju i svjetla koja se zakreću u zavoju. To je također poveznica sa slavnom Žabom, premda je izvedba elektronička, a ne mehanička. Sjedala su komforna i lijepo oblikovana te je lako podesiti ugodan položaj za upravljačem. Jedina je smetnja nepregledan raspored sekundarnih komandi i prekidača na središnjoj konzoli.

Veliki četverocilindraš radi uglađeno te na prvi dojam ne pokazuje zube. To je varka, koju naglašavaju luksuzna izvedba te dobro prigušenje zvuka i vibracija. Kad se nagazi gas, automobil mase 1750 kg zahukta se stilom sportaša te prvu stotku lovi u 8,8 sekundi, desetinku brže od tvorničkog podatka. Brzina uvjerljivo raste do 180 km/h, kad se ritam malo usporava, ali je i dalje solidan. Šlag na tortu svakako je hidropneumatski ovjes, koji pruža lebdeću udobnost i tko ga jednom upozna, teško ga se odriče.

Više pročitajte u novom broju Autokluba!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:37