SPORTSKI OPEL

TEST: ASTRA ST 2.0 CDTI BiTurbo Grub, ali vuče kao lokomotiva

Opelov kompaktni karavan sportskog štiha, 2.0 CDTI s dva turba tjera kao sam vrag
 Željko Puhovski/CROPIX

Da bi se zapazio agresivniji izgled najmoćnije dizelske karavanske Astre ne treba imati posebno oštro oko, barem što se tiče testnog primjerka. Agresivnija forma prednjeg branika oponaša OPC stil, iz stražnjih kuteva diskretno proviruju dvije ispušne cijevi, iz krova povelik krovni spojler (doplata 1605 kn), a sve leži na sniženom i sportski otvrdnutom ovjesu te atraktivnim 19-colnim naplacima (u seriji 18-colni). Izvedba je upadljiva, ali istovremeno nije prenapadna.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Efektan styling je pametno zaokružen „power red“ crvenom bojom (doplata 1670 kn), dodatno zatamnjenim staklima (doplata 1605 kn) uokvirena kontrastnim kromom i prodornim biksenonskim svjetlima (dolaze u sklopu opsežnog doplatnog paketa Connect II koji stoji 17.405 kuna, sa premium multimedijskim uređajem, bluetooth konekcijom...). Unutrašnjost je međutim pitomija, usmjerenija na luksuz i obiteljski ugođaj nego na sportski doživljaj. Potenciraju ga jedino aluminijske papučice. Kao što otprije znamo, prostora je dovoljno, ali ne i previše, posebno na stražnjem sjedalu, ali prtljažnik je zato veličinom i funkcionalnošću pri samom vrhu klase.

Dobro poznati 2,0-litreni dizelaš, sada sa dva turbo punjača i dva međuhladnjaka zraka (intercoolera) u svim režimima vuče doslovno kao lokomotiva, ali zadržao je „starinsku“grubost i bučnost. Manji turbo radi na nižim okretajima, na srednjima se sve više uključuje i veći pa pušu zajedno, a iznad 3000 okretaja aktivan je samo veći turbo. Uglavnom, motor koji u konačnici isporučuje 195 KS i 400 Nm pokazuje zube i oštrinu već u začetku razvoja snage i momenta, pa čim okretaji prijeđu 1000/min već je aktivno punih 320 Nm momenta. Turbo rupe tako praktički nema, snagom i momentom je gotovo do kraja anuliran i poznat efekat iznadprosječne težine Astre pa se u svim režimima uživa u vrlo visokom tempu vožnje.

Motor je dovoljno velikih pluća da i pri najvišim brzinama ne zahtijeva šaltanje u nižu kako bi jače potegnuo, pa u masivnoj i čvrstoj karoseriji uvijek ostavlja osjećaj moći. Međutim, jurnjava na brzim dionicama otvorenih cesta nije jedini adut. Sportski otvrdnut ovjes sa HiPerStrut shemom sprijeda (kao na OPC modelu) te Watovom vezom straga dopušta izvlačenje maksimum iz motora i na zavojitoj cesti. Kada Astru treba brzo i efikasno umiriti, zahtjevnu ulogu preuzimaju diskovi promjera 300 mm. Uočljiva postojanost njihova kočenja unosi spokoj. Potrošnja? Vozi li se umjereno pada na skromnih oko 6,5 litara, ali s obzirom da vlasnik ovakove Astre vjerojatno neće biti pitom, treba računati sa 8 do 9 litara. Mjenjaču se također nema što bitno prigovoriti. Čvrst je i precizan, a nešto sporiji i zamorniji jedino pri surovo brzom i čestom šaltanju kroz kraće zavoje.

ST 2.0 CDTI BITURBO

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1956 ccm

Snaga: 143 kW (195 KS) pri 4000/min

Moment: 400 Nm pri 1750-2500/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 470x182x153 cm

Osovinski razmak: 269 cm

Prtljažnik: 500/1550 litara

Gume: testni 235/40 R 19, Dunlop

Težina: 1560 kg

CO2 ispuh: 134 g/km

Brzina: 223 km/h

0-100 km/h: 9,1 sekundi

Potrošnja: 7,2 l/100 km

CIJENA 201.245 kn

S DOPLATAMA 237.365 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 10:23