Da bi se zapazio agresivniji izgled najmoćnije dizelske karavanske Astre ne treba imati posebno oštro oko, barem što se tiče testnog primjerka. Agresivnija forma prednjeg branika oponaša OPC stil, iz stražnjih kuteva diskretno proviruju dvije ispušne cijevi, iz krova povelik krovni spojler (doplata 1605 kn), a sve leži na sniženom i sportski otvrdnutom ovjesu te atraktivnim 19-colnim naplacima (u seriji 18-colni). Izvedba je upadljiva, ali istovremeno nije prenapadna.
Efektan styling je pametno zaokružen „power red“ crvenom bojom (doplata 1670 kn), dodatno zatamnjenim staklima (doplata 1605 kn) uokvirena kontrastnim kromom i prodornim biksenonskim svjetlima (dolaze u sklopu opsežnog doplatnog paketa Connect II koji stoji 17.405 kuna, sa premium multimedijskim uređajem, bluetooth konekcijom...). Unutrašnjost je međutim pitomija, usmjerenija na luksuz i obiteljski ugođaj nego na sportski doživljaj. Potenciraju ga jedino aluminijske papučice. Kao što otprije znamo, prostora je dovoljno, ali ne i previše, posebno na stražnjem sjedalu, ali prtljažnik je zato veličinom i funkcionalnošću pri samom vrhu klase.
Dobro poznati 2,0-litreni dizelaš, sada sa dva turbo punjača i dva međuhladnjaka zraka (intercoolera) u svim režimima vuče doslovno kao lokomotiva, ali zadržao je „starinsku“grubost i bučnost. Manji turbo radi na nižim okretajima, na srednjima se sve više uključuje i veći pa pušu zajedno, a iznad 3000 okretaja aktivan je samo veći turbo. Uglavnom, motor koji u konačnici isporučuje 195 KS i 400 Nm pokazuje zube i oštrinu već u začetku razvoja snage i momenta, pa čim okretaji prijeđu 1000/min već je aktivno punih 320 Nm momenta. Turbo rupe tako praktički nema, snagom i momentom je gotovo do kraja anuliran i poznat efekat iznadprosječne težine Astre pa se u svim režimima uživa u vrlo visokom tempu vožnje.
Motor je dovoljno velikih pluća da i pri najvišim brzinama ne zahtijeva šaltanje u nižu kako bi jače potegnuo, pa u masivnoj i čvrstoj karoseriji uvijek ostavlja osjećaj moći. Međutim, jurnjava na brzim dionicama otvorenih cesta nije jedini adut. Sportski otvrdnut ovjes sa HiPerStrut shemom sprijeda (kao na OPC modelu) te Watovom vezom straga dopušta izvlačenje maksimum iz motora i na zavojitoj cesti. Kada Astru treba brzo i efikasno umiriti, zahtjevnu ulogu preuzimaju diskovi promjera 300 mm. Uočljiva postojanost njihova kočenja unosi spokoj. Potrošnja? Vozi li se umjereno pada na skromnih oko 6,5 litara, ali s obzirom da vlasnik ovakove Astre vjerojatno neće biti pitom, treba računati sa 8 do 9 litara. Mjenjaču se također nema što bitno prigovoriti. Čvrst je i precizan, a nešto sporiji i zamorniji jedino pri surovo brzom i čestom šaltanju kroz kraće zavoje.
ST 2.0 CDTI BITURBO
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1956 ccm
Snaga: 143 kW (195 KS) pri 4000/min
Moment: 400 Nm pri 1750-2500/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 470x182x153 cm
Osovinski razmak: 269 cm
Prtljažnik: 500/1550 litara
Gume: testni 235/40 R 19, Dunlop
Težina: 1560 kg
CO2 ispuh: 134 g/km
Brzina: 223 km/h
0-100 km/h: 9,1 sekundi
Potrošnja: 7,2 l/100 km
CIJENA 201.245 kn
S DOPLATAMA 237.365 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....