NAJPOŽELJNIJI

TEST Opel Mokka 1.7 CDTI Najtraženiji mali SUV u Europi

Unatoč vremešnom dizelašu Moka ima solidne performanse i umjerenu potrošnju

Kad je 2012. Mokka predstavljena u Ženevi sve je mirisalo na uspjeh. Kompaktni SUV izazvao je pravi bum na tržištu i odmah u hijerarhiji Opela zauzeo treću poziciju, iza Corse i Astre. Novopristigli konkurenti poput Renaulta Captur i Peugeota 2008 uzeli su svoj dio kolača, ali to nije zaustavili stalan rast prodaje i Mokka je na europskom tržištu u prvoj polovici 2014. uspjela nadmašiti i dosad neprikosnovenog vladara segmenta, Nissan Juke. Dodatni poticaj trebao bi donijeti novi 1.6 dizelski motor koji se već zavrtio u Astri, Merivi i Zafiri, ali dotad u ponudi je stari i pouzdani 1.7 sa 130 konja i 300 Nm koji smo isprobali u konfiguraciji s prednjim pogonom i najjačim paketom opreme Cosmo Plus.

Motor koji je u opticaju još od 1999., kad je po narudžbi Opela nastao u poljskim pogonima Isuzua, kroz godine je prošao nekoliko faza dotjerivanja. Posljednja je bila 2010., kad mu je snaga sa 125 narasla na 130 KS, a moment s 280 na 300 Nm. No, unatoč stalnim doradama, teško skriva svoje godine. Žustro povuče već na 1600 okretaja i ne popušta sve do 3000, ali proizvodi previše neugodnih zvukova pri svakom inzistiranju na pedali gasa. Višak decibela iz motora stiže i u ustaljenoj vožnji autocestom brzinom od 130 km/h premda je kazaljka pokazivača okretaja na 2500. Puno je teži od turbobenzinskog 1.4, ali vozne osobine nisu su se značajnije promijenile. Nijemci su ovjes idealno podesili na granici između tvrdog i mekog. Mjenjač je precizan, a ubačaji stupnjeva ugodne čvrstoće. Upravljač s električnim servom je precizan i brz, ali ima malu rupu u središnjem dijelu pa podsjeća na play station konzolu.

U zavoje su ulazi solidnom brzinom bez previše straha od proklizavanja prednjeg dijela i naginjanja karoserije, ali povišena karoserija ipak postavlja određene limite. U izdanju s pogonom samo na prednju osovinu i start/stop uređajem, krasi ga i ekonomičnost. Tijekom test izmjerili smo 6,2 l/100 km prosječne potrošnje, što je više od tvorničkih najava (4,5 l/100 km), ali vrlo prihvatljivo s obzirom na 166 cm visoku karoseriju. U odnosu na Captur i 2008, Mokka je čak 10 cm viša što se osjeti čim sjednete za upravljač, ali i prilično skuplja. Razlika je 30 do 40 tisuća kuna između baznih modela, no Opelov kompaktni SUV je snažniji i bolje opremljen. Količina opreme koju donosi paket Como Plus veća je od očekivane, a kad se tome pridoda i poneka nadoplata dolazimo do brojke od 197.900 kuna, koliko stoji naš testirani model.

MOKKA 1.7 CDTI COSMO PLUS

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1686 ccm

Snaga 96 kW/131 KS pri 4000/min

Moment 300 Nm pri 2000-2500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 428 x 178 x 166 cm

Osovinski razmak 255,5 cm

Prtljažnik 356/1372 litara

Gume 215/55 R18

Masa 1429 kg

Ispuh C02 120 g/km

Najveća brzina 186 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 6,2 l/100 km

CIJENA 180.900 kn

S DOPLATAMA 197.900 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 13:38