SAVJETNIK AUTOKLUBA

RABLJENI: OPEL ASTRA GTC Atraktivan coupe imun na godine

Nakon desetljeća Astra Coupe djeluje privlačno, a kao rabljena dohvatljiva je cijenom

Opel Astra treće generacije (poznata i kao Astra H) predstavljena je u proljeće 2004., a točno godinu nakon otkrivena je trovratna izvedba GTC. Imala je vjerne obrise coupea s lijepo oblikovanim stražnjim dijelom i bila pravo osvježenje u Opelovoj ponudi. I danas, gotovo čitavo desetljeće nakon dolaska, GTC nije izgubio na atraktivnosti i česta je meta mlađe vozačke populacije. Glavni je mamac gotovo sportski napravljen stražnji dio, na koji su se kao dodatne privlačnosti priključili tradicionalni imidž Opela kao dobrog auta i povoljna cijena rabljenih primjeraka, kao ključna poveznica. Tako se benzinski primjerci iz prvih godišta proizvodnje prodaju i za manje od 40.000 kuna, a primjerci iz 2007., kakav je na našim fotografijama, u rasponu od 45.000 do oko 60.000 kuna. Dizelaši su naravno nijansu skuplji, ali u pravilu s dosta većom kilometražom u kotačima.

GTC je u osnovi jednak kao standardna peterovratna Astra. Dijele istu platformu i mehaniku, jednako je i vozačko okruženje, a glavne razlike nastaju u stražnjem dijelu, uvjetovanom sportskijom, coupeovskom linijom. GTC je dulji za četiri i niži za tri centimetra, ima i položeniji vjetrobran, a prtljažnik mu je manji za 40 litara (ukupno 340 litara). Unatrag je dosta nepregledan, ali što se održavanja tiče, GTC nema neku svoju specifičnost, pa ono što vrijedi za standardnu i karavansku Astru, vrijedi i za GTC. Solidnih je Opelovih standarda izrade, čije održavanje neće izbiti zadnju kunu iz džepa, ali koji nije bezgrešan. Najviše pritužbi ima na mušičavu elektroniku, niti pojedini materijali unutrašnjosti nisu baš uzoran primjer izdržljivosti, a mehanički kvarovi uglavnom su uvjetovani neodržavanjem ili grubim postupanjem.

U tom smislu najviše stradavaju dijelovi ovjesa, a manje svega ostalog. U vožnji je GTC solidan, premda preciznost upravljača i mjenjača te ležanje zaostaju za liderima poput Focusa II ili Golfa V. A izbor motora uglavnom se svodi na dva benzinca i dva dizelaša. Osnovni 1.4-litreni benzinac (90 KS) zadovoljava kriterije mirne i staložene vožnje, ali za sve više od toga jednostavno je slab pa pri forsiranju potrošnja benzina, a ponešto i ulja, osjetno raste. Zato je bolji odabir jači 1,6-litreni sa 115 KS, osjetno većih mogućnosti, a tek neznatno veće potrošnje, oko 8,5 litara. Oba su opremljena Twinport sustavom prilagodljivog ubrizgavanja goriva, što smanjuje potrošnju. Isuzuov dizelski 1,7-litreni (100 i 110 KS) i Fiat/Alfin veći 1,9-litreni (120 i 150 KS) pouzdani su i dugovječni strojevi umjerene potrošnje, ali kako gotovo nitko ne kupuje nov dizelaš da bi se njime malo vozio, pri kupnji rabljenog treba otvoriti četvere oči i dobro provjeriti kilometražu, stanje motora, turbine, spojke, mjenjača...

ASTRA GTC 1.6

GODIŠTE 2007.

Kilometraža: 93.000

Motor: benzinski, atmosferski

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 85 kW/115 KS pri 6000/min

Moment: 155 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 429x176x143 cm

Međuosovinski razmak: 262 cm

Prtljažnik: 340 litara

Brzina: 193 km/h

0-100 km/h: 11,6 sekundi

Potrošnja: 6,7 l/100 km

CIJENA 53.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 23:54