Statistike pokazuju da je u svim kriterijima bolji od prosjeka klase i zapravo je posve neproblematičan model koji bi još mogao biti i u jamstvu, ako ga je vlasnik servisirao u ovlaštenoj mreži ( tvornica je za njega zajamčila u trajanju tri godine/150.000 km).
Najpopularniji su dizelski motori gdje se 1.5 dCi sa 110 KS ističe niskom potrošnjom (oko 6 l/100 km) i prihvatljivim performansama. Tko od Lagune očekuje malo više u smislu performansi neka radije posegne za 2.0 dCi motorom koji razvija 150 ili 165 KS, ali i troši dobre dvije litre više od manjeg dizelaša. S vremenom hidraulični ležaji motora otvrdnu i onda on postane bučniji, ali osim malo previsoke potrošnje s njim nema problema.
Isto vrijedi i za dvolitreni benzinac sa 140 KS koji je jednostavniji i jeftiniji za održavanje, a po potrošnji je samo malo lošiji od dizelaša istog obujma. Moglo bi se naletjeti i na osnovni benzinac sa 110 KS (1.6 litara) ali on je ipak za ovaj auto malo premalen i preslab. Drugi kraj skale su već spomenuti V6 motori sa 235/238 KS (dizel/benzin).
Pažnju traži ovjes. Naime, s kilometrima raste vjerojatnost da su seleni istrošeni što traži zamjenu (posebice kod GT izvedbe koja ima kompliciraniju stražnju osovinu), a i kočnice su sklone dosta brzom trošenju iako na njihov učinak nema prigovora. Tu do izražaja dolazi i stil vožnje dotadašnjeg vlasnika.
No, vlasnik nikako ne može biti odgovoran za tijesnu kabinu u kojoj na stražnjoj klupi jedva ima dovoljno mjesta za odrasle osobe ako se radi o grandtour izvedbi; klasična s pet mjesta je doslovce neupotrebljiva, jer ispod prednjih mjesta nema dovoljno mjesta za noge pa se sjedi skvrčeno i iznimno neudobno. K tome se i krov strmo spušta kao kod coupéa i Laguninim će stražnjim sjedalima biti zadovoljna samo djeca. Ako je auto opremljen staklenim krovom, on krade još nekoliko centimetra prostora za glavu.
Ni prtljažnik ne pršti obujmom (450/1377 litara, 508/1593 litara za Grandtour) pa ako ste u potrazi za prostorom, Laguna nije prvi izbor. No, zato Laguna III oduševljava opremljenošću koja je u pravilu bolja od prosjeka.
Dakle, treća sreća? Doista bi se moglo i tako reći: s elektr(on)ikom nema nikakvih problema i ako vam je prostranost koju nudi Laguna III dovoljna, onda je to auto za preporuku.
Tehnički podaci
Kilometraža 190.226 km
Motor turbodizel, 1995 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min
Moment 340 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, šest brzina
Brzina 210 km/h
0-100 km/h 9,5 s
Potrošnja 8,0 l/100 km
Godište 2008.
Kilometraža 190.226 km
Cijena 65.000 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....