TEST RABLJENOG

NISSAN MICRA Više Britanka nego Japanka

Uz dobro održavanje Micra se pokazuje kvalitetnim autom koji dugo traje i dobro služi

Nissanova Micra serije K12 puno je obećavala zbog dobrog izgleda koji i dan-danas drži svježinu, baš kao i zbog japanskog porijekla, koje mnogi doživljavaju kao dokaz neslomljivosti. Nažalost, ona nije kvalitetna kao nekadašnji japanski auti. Opoziv vezan uz servoupravljač te još jedan zbog razvodnog lanca na benzincima, razlog su dosta lošije reputacije no što je to slučaj s prethodnom Microm, a samim time i prilično niskih cijena u oglasnicima. S druge, pak, strane, činjenica je da primjerci koji se dobro održavaju dugo traju i dobro služe.

U ovu su Micru ugrađivana su dva benzinska 1,2-litrena motora (sa 65 i 80 KS) i veći, 1.4, sa 88 KS. Glasan i klepetavi zvuk motora znak je da je razvodni lanac rastegnut ili da je plastična površina napinjača istrošena. Spomenuti opoziv uključivao je poziv u servis i izmjenu lanca i napinjača, što inače košta od 5200 kuna. Dakle, kupujete li benzinca, prvo pitajte je li to učinjeno. Ako jest, 80 posto briga je riješeno, jer , se Micru zbog te mrlje iz prošlosti ne smije nazivati lošim autom. Isto vrijedi i za problem sa servom - pitajte je li Micra bila uključena u taj opoziv. Najsigurniji ste, naravno, ako je auto čitav životni vijek bio održavan u ovlaštenom servisu. Dizelski, pak, strojevi Micre potječu iz Renaulta. Prije nego se nabrusite na kritike, znajte da je slabiji 1.5 dCi sa 65 KS vrlo pouzdan, štedljiv i trajan. Jači (sa 85 KS) potencijalno je problematičan zbog sustava ubrizgavanja, vrlo sklonog kvarovima. U oglasima se lako nađu dizelaši i sa 250.000 km, ali cijena im je ista ili viša nego benzincima, pa se baš i ne isplate. Većina Micri ima svijetlu unutrašnjost, koja, zbog printane teksture na komandnoj ploči, daje dojam puno skuplje izrade.

Najskuplji modeli s crnim pločama (primjerice SR160) izgledaju puno običnije. Sjedala su široka i ne pružaju gotovo nikakvu bočnu potporu u zavojima, pa zaboravite na žustriju vožnju. Ako grubo rukujete mjenjačem otkrit ćete da djeluje krhko i plastično. Velike udarne rupe uznemiruju Micru i stražnji ovjes nešto je bučniji, pa joj lagani i štedljivi stil vožnje više pristaje.Benzinci sa 65 KS i 80 KS troše posve jednako: 5,1/5,9/7,4 litre na 100 km, a snažniji 1.4 5,4/6,3/7,9 litara. Dizelaši su posebna priča - mogu trošiti samo četiri litre, ali im se u gradu potrošnja penje na 5,4 litre. Iskustva vlasnika govore da benzinci u gradu i prigradskoj vožnji realno piju osam, a dizelaši šest litara. Sasvim dobar rezultat za desetak godina stari auto. Cijene u oglasima kreću se oko 30.000 kuna. Ima i jeftinijih, ali se za spomenuti novac može kupiti dobro očuvani benzinac sa servisnom knjižicom i ne više od 100.000 km.

PODACI

MICRA 1.4

Kilometraža 156.100 km

Motor benzinski

Obujam 1386 ccm

Snaga 65 kW/88 KS pri 5600 o/min

Moment 128 Nm pri 3200 o/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 372 x 166 x 154 cm

Osovinski razmak 243 cm

Masa 965 kg

Prtljažnik 251-584 litara

Brzina 172 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

GODIŠTE 2004.

CIJENA 30.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 12:53