10.000 KILOMETARA

MARATON Dacia Duster 1.6 16V 4X4 - Najjeftiniji SUVsposoban za najzahtjevnije terene

Jedan od automobila koji su obilježili 2010. godinu dosad je uvjerljivo najbolji i najpoželjniji model sve uspješnijeg rumunjskog proizvođača
 Boris Kovačev/Cropix

Automobilska industrija jedna od najteže pogođenih nedavnom recesijom te nema proizvođača koji nije osjetio njezin negativan utjecaj. Osim jedne iznimke. Unatoč krizi, Dacia i dalje nezaustavljivo raste.

Rumunjska tvrtka modelima Logan i Sandero čak i u ovim teškim vremenima nalazi mnogo kupaca koji traže kvalitetan i pouzdan, a istodobno ‘low cost’ automobil. No, mnogo se očekuje i od njihova najnovijeg, trećeg modela, Dustera, koji je bio među sedam finalista za ovogodišnju titulu europskog automobila godine. Prvi SUV rumunjske tvrtke temelji se na dorađenoj verziji dobro poznate platforme koju koriste već iznimno uspješni Logan i Sandero, a osim s prednjim pogonom, moguće ga je naručiti i s opcijskim, na sve kotače, preuzetim iz Nissana Qashqaija.

‘Low cost’ vozilo

Upravo smo takvu 4x4 verziju s jedinim dostupnim benzincem, dobro poznatim 1,6-litrenim četverocilindrašem, nedavno preuzeli na maraton test te njime prevalili prvih 10.000 kilometara. Dizajnom vrlo prepoznatljiv, a posebniji od druga dva modela u ponudi, Duster ima i znatno više odstojanje od tla. Točnije, 21 cm u verziji s 4x4 pogonom.

Oni koje na prvi pogled razočara tvrda plastika u interijeru ne shvaćaju bit ovakvog i ostalih Dacijinih vozila. Ovo je ponajprije ‘low cost’ automobil, koji je unatoč možda neuglednoj plastici iznimno izdržljiv, trajan i pouzdan. Prostora ima dovoljno i za dvoje odraslih na stražnjim sjedalima, a prtljažnik nudi korisnih 475 litara osnovnog volumena.

Upravo se takvim Duster pokazao tijekom prvih potpuno bezbrižnih 10.000 kilometara koje smo prešli isključivo na hrvatskim prometnicama. Prvi smo put bili zahvalni što su naše ceste, osobito one gradske, u tako lošem stanju jer su samo istaknule Dusterovo izvrsno podvozje.

Uvjerljiv pogon

Zahvaljujući za ovaj model posebno razvijenim amortizerima te vrlo dobrom prednjem MacPherson i, u slučaju 4x4 verzije, stražnjem multilink ovjesu, udobnošću u vožnji nadmašuje i razvikanije, skuplje automobile. S obzirom na način na koji ‘upija’ rupe, izbočine i druga oštećenja na našim prometnicama, vozne osobine još su impresivnije.

Unatoč višem težištu, naginjanje karoserije u zavojima vrlo je suzdržano, servoupravljač prilično precizan, a kočnice dovoljno snažne. Spomenuti uključivi pogon na sve kotače funkcionira bolje nego što smo očekivali, uvijek nudeći optimalno prianjanje neovisno o stanju ceste ili vremenskim uvjetima.

Dustera pokreće Renaultov (pra)stari, ali vrlo pouzdani 1,6-litreni četverocilindraš sa 105 KS i 148 Nm. Verzija s 4x4 pogonom dolazi sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem koji oduševljava preciznošću i brzinom izmjena, neovisno o tome što nam je u početku trebalo malo vremena da se priviknemo na iznimno kratko proračunate prijenosne omjere (bez problema se kreće iz druge brzine).

Bučan, ali pouzdan

Motor je glasan (posebno tijekom vožnje autocestom) te u gradskoj vožnji i rastrošan (10,5 l/100 km), no pruža solidne performanse te je trajan i izdržljiv. Prva etapa od 10.000 kilometara s Dusterom je prošla očekivano - bez ijednog problema, odnosno sasvim u skladu s istraživanjem koje je pokazalo da su vlasnici Dacijinih automobila najzadovoljniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:09