STIŽE U LISTOPADU

Dacia Lodgy: Najeftinije sjedeće mjesto u Hrvatskoj

Uz dužno poštovanje prema modelima Logan, Sandero i Duster, rumunjska Dacia okrenula se novom favoritu u svojim redovima. Obiteljski monovolumen Lodgy kojeg smo premijerno isprobali u zemlji proizvodnje Maroku bez imalo je skromnosti označen kao vrhunac Dacijinog ulaska u Renaultovu obitelj.

Novi Renaultov motor

Moderan izgled, kvalitetni materijali u unutrašnjosti, novi Renaultov motor, funkcionalnih sedam sjedala te detalji poput tempomata ili navigacije koji su po prvi put našli mjesto u Dacijinom modelu zvučali su više nego obećavajuće kao uvertira pred susret s Lodgyjem. Velika očekivanja dodatno su bila naglašena činjenicom da Rumunji još od modela Duster prije tri godine nisu obogatili svoju ponudu automobila.

Prvi susret uživo i prvi prijeđeni kilometri u novoj Daciji donijeli su potpuno izmiješane dojmove. Revolucija koju su mjesecima najavljivali, u praksi je svedena u realnije okvire. Konkretna zamjerka ide na račun korištenih materijala u interijeru gdje su još uvijek vidljive stare Dacijine boljke, a riječ je naravno o pretvrdoj plastici, opravdanje se može pronaći u niskoj cijeni automobila. I dok se o vanjskom izgledu još mogu čuti različita mišljenja, spora oko funkcionalnosti i komforu jednostavno nema. Budući da je velikom broju sedmerosjeda posljednja klupa u pravilu stvorena za djecu mlađu od pet godina, Lodgy je na tom području otišao veliki korak ispred.

Pravo dostavno vozilo

Ulazak u drugi i treći red sjedala izveden je na vrhunskoj razini, a problema sa smještajem nogu ili glave neće imati niti natprosječno visoki putnici. Klupe se spuštaju vrlo jednostavnim potezom, a tada se Lodgy pretvara u pravo dostavno vozilo. Osnovni obujam od 207 litara sklapanjem trećeg reda raste na 827, dok se sklapanjem drugog reda oslobađa čak 2617 litara prostora, dovoljno i za pravi posao.

Tri motora, uključujući novi turbobenzinac



Nova Dacia u ponudi će imati dva benzinska i jedan dizelski motor. Osnovni 1.6-litreni benzinac nudi 110 KS, a kupci će moći izabrati i novi 1.2-litreni turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjm i 115 KS koji je svoju premijeru imao u modelu Megane. Stranu dizelaša brani provjereni 1.5-litreni motor u izvedbama sa 90 i 110 KS čija potrošnja prema tvorničkim podacima iznosi pet litara. Slabiji motori dolaze u spoju s ručnim mjenjačem s pet, a snažniji s ručnim mjenjačem sa 6 brzina.

Stiže u listopadu s cijenom od 80.000 kn



Bez obzira na priče o revolucionarnim rješenjima nove Dacije, glavni adut modela Lodgy bez ikakve će dvojbe biti cijena. U osnovnom izdanju s 1.6-litrenim benzincem Lodgy će u Hrvatskoj koštati 80.000 kuna, što je za ovakvo vozilo apsolutno isplativ iznos. Problem može biti pogled prema dizelskom motoru i dodatnoj opremi poput klima uređaja, električnim podizačima stakala ili tempomatu kada brojke u kunama bez problema mogu dobiti šest znamenaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:49