Test
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Deveta generacija prostranog japanskog kompakta s prtljažnikom od čak 477 litara i dalje nudi besprijekornu izradu i sjajno pogođeno podvozje, ali sada po znatno povoljnijoj cijeni – 165.990 za testirani benzinac 1.8 sa 142 KS, koji punim plućima diše samo u visokim okretajima…
Sportski gen samo jedan od aduta
Tekst: Branimir Hitrec
Foto: Željko Puhovski
Želite kruha preko pogače? Tako su, otprilike, zvučali dizajneri kojima je dodijeljen zadatak osmisliti novu, devetu generaciju Honde Civic. A njihovo čuđenje treba razumjeti - futuristički izgled prethodnika, predstavljenog 2005., s jajolikom karoserijom ukrašenom upečatljivom prednjom maskom, ali i nesretnim stražnjim spojlerom smještenim posred stražnjeg stakla, te instrumentima kao posuđenima iz svemirskog broda, bilo je teško nadmašiti. Ako ne i nemoguće...
I što se dogodilo? Novi Civic, koji poput prethodnika na europska tržišta dolazi iz britanskog Swindona, na prvu izgleda kao ozbiljniji redizajn. Tome u prilog govori i korištenje platforme prethodnika, koja je zauzdala rast u dužinu na 4,3 metra (+4 cm).
No, to ne znači da nije odrađen ozbiljan posao. Iza japanskih inženjera su stotine sati u zračnom tunelu, gdje je peglanjem svih površina, uključujući i podnicu, postignut rekordno nizak otpor zraka od 0,27. U doba galopirajućeg rasta cijena goriva sveti cilj bio je postići što bolju aerodinamiku, i taj je posao odrađen savršeno. No, ne bez žrtava.
Ne može se, naime, reći da novi Civic nije atraktivan, ali djeluje nezgrapnije od prethodnika, posebno straga. Masivna stražnjica izgleda kao da je posuđena s hibridnog modela, a pogled unazad ponovno blokira stražnji spojler. Staklena površina sada se, doduše, nalazi i ispod spojlera, što pridonosi boljoj preglednosti, no situacija je i dalje daleko od idealne.
Zauzvrat, smještajem spremnika goriva ispod vozačevog sjedala, ali i izostankom rezervne gume (nudi se kit za krpanje), ispod napuhanog stražnjeg dijela nudi se prtljažnik od čak 477 litara (76 litara ispod podnice), što je više od stotinjak litara iznad prosjeka kompaktne klase. Primjerice, VW Golf i Alfa Romeo Giulietta nude 350, Ford Focus 365, Kia Cee’d 340 litara...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....