VOZILI SMO

HONDA CR-V Veliki povratak uglednog SUV-a

Nova Honda CR-V donosi više prostranosti i komfora, obnovljenu i efikasniju pogonsku grupu te izvana nastupa kao SUV koji se ne boji silaska s ceste

Tri generacije i više od pet milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta - od prvog predstavljanja 1995. godine do danas - reference su koje CR-V-u nitko ne može zanijekati. Najnovija, četvrta, možda stiže u teška vremena no zato je i bolja i efikasnija od svih svojih prethodnica.

Na pitanje je li i atraktivnija svatko će dati sebi svojstven odgovor, no brojke, kao i dojam nakon prvih testnih vožnji ne ostavlaju mjesta sumnji: CR-V je, na pragu svoje osamnaeste, sasvim sazrio. Primjerno je to već i po njegovim dimenzijama. Razmetanju ovdje nema mjesta pa je novi model izvana zapravo i nešto manji od staroga, no unutrašnjost je zahvaljujući pametnom inženjerskom promišljanju sada - prostranija.

Primjerice, linija krova niža je za 30 mm, no dodatni prostor za glavu pronađen je zahvaljujući nižem položaju sjedeće površine. Sličnih primjera ima još: u Hondi tvrde da je automobil “dvostruko” tiši od prethodnika, dakako subjektivno, no nas su ipak više zanimale konkretne brojke. Primjerice, što se prtljažnika tiče, one su sasvim jasne te se kreću od 589 do 1669 litara.

Smještaj za volanom, subjektivno dakako, primjereniji je kakvoj premium limuzini no robusnom off roaderu. Realno, CR-V ponovno uspješno spaja najbolje iz oba svijeta. Pregledni glavni instrumenti i kvalitetni materijali djelomice su u nesuglasju s nerijetko svojeglavom navigacijom. Njene se informacije pomalo nespretno šalju na dva zaslona, onaj glavni, središnji, i onaj pomoćni na vrhu središnje konzole. No ako se navikne na to, vozač može početi uživati

Posebno to vrijedi ako je pod prednjim poklopcem 2,2-litreni i-DTEC sa 150 KS, koji dolazi u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim ili 5-stupanjskim automatskim mjenjačem. Druga opcija dvolitreni je benzinac sa 155 KS.

Pogon na sve kotače se podrazumijeva (benzinac je sada po prvi put dostupan s prednjim pogonom, koji bi nešto kasnije trebao biti opcija i za dizelski motor), a Hondini su inženjeri ostali vjerni promjerenom rješenju (elektronski kontroliranom) koje moment do stražnju osovinu propušta samo kada je to potrebno odnosno kada ponestane trakcije na prednjima.

U praksi je ovaj angažman teško detektirati, barem na suhoj podlozi, jer se CR-V ne da samo tako isprovocirati te ostaje praktički jednako uvjerljiv i na otvorenoj cesti i pri maksimalnih 190 km/h na autocesti. Za to je dobrim dijelom zaslužan ovjes s poprečnim ramena i multilinkom, koji je moguće kombinirati sa 18 ili 17-colnim kotačima.

Efikasnost je, nadalje, na višu razinu podignuta start&stop sustavom koji dobro funkcionira i u uvjetima njemačke “Stau” vožnje, a tu je i tipka “Econ”, koju smo imali prilike već upoznati i u Civicu, a zahvaljujući njoj potrošnja se smanjuje i do 15 posto. Ako ste dispciplinirani, naravno, o čemu vas instrumentna ploča redovito obavještava posebnim zelenim tonovima.

U Hrvatskoj se CR-V očekuje u prosincu, do kada bi trebali saznati i nešto više o cijenama i točnim specifikacijama opreme za naše tržište.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 16:31