USPOREDNI TEST

Citroën DS3 vs C3: Dizajn i imidž protiv praktičnosti i štedljivosti!

Iako pripadaju istom segmentu vozila, ova su dva modela vizualno potpuno različita. C3 izgledom prati cjelokupnu Citroënovu gamu, a DS3 karakteriziraju oštrije i upadljivije linije...
 Boris Kovačev/Cropix

Praktičan gradski automobil ili atraktivan modni dodatak? Ne možemo reći kako je to najčešća dilema naših kupaca pri odabiru novog vozila, no od kada je Citroën predstavio model DS3, koji je cjenovno pristupačan i onima ‘tanjeg’ džepa, takav izbor predstavlja slatku brigu ljubiteljima ovog francuskog proizvođača.

Oba automobila u svojim segmentima ispunjavaju većinu očekivanja, C3 krasi praktičnost i okretnost u gradskoj vožnji, dok DS3 plijeni pažnju dizajnom i originalnošću. Automobil koji predstavlja ‘razumniji’ izbor opremljen je najslabijim dizelašem u ponudi i solidnim Confort paketom opreme, dok se DS3 predstavlja u jačem izdanju, točnije s 1.6-benzinskim turbo motorom i bogatim So Chic paketom opreme.

Različit dizajn

Iako pripadaju istom segmentu vozila, ova su dva modela vizualno potpuno različita. C3 izgledom prati cjelokupnu Citroënovu gamu, a zaobljene linije s velikim staklenim površinama, poput prednjeg panoramskog vjetrobranskog stakla, karakteristične su za sve ‘obične’ modele. S druge strane, DS3 karakteriziraju oštrije i upadljivije linije, koje otkrivaju da će nova francuska linija kupce osvajati prvenstveno vizualnim rješenjima.

Unutrašnjost kod modela C3 nudi prostranost i praktičnost te više prostora za putnike, ali i veći prtljažnik, dok DS3 prednjači ekskluzivnijim detaljima interijera i nešto kvalitetnijim materijalima. Također, DS3 nudi i dozu premium osjećaja u interijeru zbog čega se može uspoređivati sa znatno skupljim i razvikanijim modelima.

Kao što i priliči gradskom automobilu, odabrali smo dizelaš snage 70 KS, koji se zbog potrošnje, ali i solidnih performasi, savršeno uklapa u zadane kriterije, dok smo s druge strane izabrali DS3 sa snažnim benzinskim motorom sa 120 KS, koji se uklapa u imidž gradskog sportskog automobila.

Odlične performanse

Što se tiče performansi, C3 do stotke stiže za 13,5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 165 km/h. No, ono što je važnije za gradski automobil je potrošnja, koja se na gradskim prometnicama kreće oko pet litara, što je za svaku pohvalu. Snažniji DS3 nudi dosta bolja performanse, odnosno od 0 do 100 ubrzava za 8,9 sekundi, a maksimalna brzina mu iznosi 190 km/h. Potrošnja u gradu kreće se oko 7,5 litara, što je, ako uzmemo u obzir jačinu motora, vrlo dobar rezultat.

Testni model C3 s Confort paketom opreme te s još nekim dodacima (metalik boja, vjetrobransko staklo Zenith, paket automatska klima) stoji 15.425 eura. S druge strane DS3 sa So Chic paketom opreme stoji 17.470 eura. Zanimljivo je kako je DS3 sa slabijim benzincem snage 95 KS i Chic paketom opreme nešto povoljniji u odnosu na testni C3, odnosno stoji 15.020 eura. Kada se podvuče crta, oba modela, svaki u svom segmentu, nude zaista mnogo u odnosu na uloženi novac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 23:02