Citroënov adut niže klase, u drugoj se generaciji jasno odmaknuo od konkurencije. I od konfekcije. Prvenstveno simpatičnim jajolikim izgledom, koji je znatno privlačniji nego kod prethodnika, a šlag na torti je neobično vjetrobransko staklo, koje se proteže većim dijelom krova. Ocjene te izvedbe kreću se od oduševljenja do oštrih kritika, ponajviše zbog visoke cijene zamjene stakla, ako se ošteti.
Francuzi su pokazali da ne treba pretjerivati s dužinom, ako se želi postići komfor i funkcionalnost. Premda je C3 12,5 cm kraći od Punta Evo, najdužeg modela niže klase, pruža gotovo najveći komfor i prtljažnik od čak 300 litara. To može zahvaliti širini od 173 cm, kao u Golfu ‘četvorki’ i visini od 152 cm. Unutrašnjost je funkcionalno i privlačno opremljena uz dobrodošli povratak klasičnim analognim instrumentima.
Osim toga, C3 je u novoj izvedbi znatno solidniji i dorađeniji, naizgled za klasu kvalitetniji od prethodnog, što je dobrodošla novost. Testni model, s uvjerljivim benzincem sa 120 KS, kojeg potpisuju PSA i BMW te raskošnom opremom Exclusive djeluje poput šarmera dobro nabildanih mišića. Iznutra je gotovo jednak kao DS3, ima petora vrata i osjetni je jeftiniji. S cijenom nižom od 16.000 eura zasigurno će naći mjesto pod suncem.
Radi se o malom automobilu velikih mogućnosti, koji stotku lovi u manje od devet sekundi i postiže 190 km/h. Motor ima ugodan i pomalo sportski zvuk, rado se vrti, a zahvaljujući podešavanju faze ventila primjereno je elestičan. Zbog toga se u visokom ritmu može voziti i bez čestog šaltanja te nema potrebe tjerati ga iznad 5000/min. Uz sve to, u normalnoj vožnji potrošnja teško prelazi sedam litara.
Unaprijeđeno je i podvozje, koje lijepo objedinjuje stabilnost i udobnost, a način kako upija neravnine do sada se nije mogao sresti u malom Citroënu. Servoupravljač je također bitno unaprijeđen te je vožnja ugodna i zabavna. Sve to prati ugodan osjećaj sigurnosti, uz snažne i precizne kočnice. Vozna svojstva poboljšavaju i atraktivni 17-colni naplaci s gumama 205/45 te će mnogi dosadašnji ljubitelji skupljih Minija kazati - zašto ne...
Cijena: 15.990 EUR
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Vrsta: benzinski, VVT
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 160 Nm pri 4200/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Dimenzije: 394x173x152,5 cm
Osovinski razmak: 246,5 cm
Prtljažnik: 300 - 1120 l
Gume: 205/45 R17
Brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja: 7,9/4,8/5,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,5 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....