DOSTUPAN LUKSUZ

Citroën C3: U novoj izvedbi znatno solidniji i dorađeniji

Iznutra je gotovo jednak kao DS3, ima petora vrata i osjetni je jeftiniji. S cijenom nižom od 16.000 eura zasigurno će naći mjesto pod suncem

Citroënov adut niže klase, u drugoj se generaciji jasno odmaknuo od konkurencije. I od konfekcije. Prvenstveno simpatičnim jajolikim izgledom, koji je znatno privlačniji nego kod prethodnika, a šlag na torti je neobično vjetrobransko staklo, koje se proteže većim dijelom krova. Ocjene te izvedbe kreću se od oduševljenja do oštrih kritika, ponajviše zbog visoke cijene zamjene stakla, ako se ošteti.

Francuzi su pokazali da ne treba pretjerivati s dužinom, ako se želi postići komfor i funkcionalnost. Premda je C3 12,5 cm kraći od Punta Evo, najdužeg modela niže klase, pruža gotovo najveći komfor i prtljažnik od čak 300 litara. To može zahvaliti širini od 173 cm, kao u Golfu ‘četvorki’ i visini od 152 cm. Unutrašnjost je funkcionalno i privlačno opremljena uz dobrodošli povratak klasičnim analognim instrumentima.

Osim toga, C3 je u novoj izvedbi znatno solidniji i dorađeniji, naizgled za klasu kvalitetniji od prethodnog, što je dobrodošla novost. Testni model, s uvjerljivim benzincem sa 120 KS, kojeg potpisuju PSA i BMW te raskošnom opremom Exclusive djeluje poput šarmera dobro nabildanih mišića. Iznutra je gotovo jednak kao DS3, ima petora vrata i osjetni je jeftiniji. S cijenom nižom od 16.000 eura zasigurno će naći mjesto pod suncem.

Radi se o malom automobilu velikih mogućnosti, koji stotku lovi u manje od devet sekundi i postiže 190 km/h. Motor ima ugodan i pomalo sportski zvuk, rado se vrti, a zahvaljujući podešavanju faze ventila primjereno je elestičan. Zbog toga se u visokom ritmu može voziti i bez čestog šaltanja te nema potrebe tjerati ga iznad 5000/min. Uz sve to, u normalnoj vožnji potrošnja teško prelazi sedam litara.

Unaprijeđeno je i podvozje, koje lijepo objedinjuje stabilnost i udobnost, a način kako upija neravnine do sada se nije mogao sresti u malom Citroënu. Servoupravljač je također bitno unaprijeđen te je vožnja ugodna i zabavna. Sve to prati ugodan osjećaj sigurnosti, uz snažne i precizne kočnice. Vozna svojstva poboljšavaju i atraktivni 17-colni naplaci s gumama 205/45 te će mnogi dosadašnji ljubitelji skupljih Minija kazati - zašto ne...

Cijena: 15.990 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Vrsta: benzinski, VVT

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min

Moment: 160 Nm pri 4200/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 394x173x152,5 cm

Osovinski razmak: 246,5 cm

Prtljažnik: 300 - 1120 l

Gume: 205/45 R17

Brzina: 190 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s

Potrošnja: 7,9/4,8/5,9 l/100 km

Potrošnja na testu: 7,5 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 16:28