Da ostavljanje automobila uz stambenu zgradu zimi može imati neželjene posljedice, na svom su novčaniku imali prilike osjetiti mnogi vozači. Posebno opasne mogu biti situacije poput približavanja proljeća ili naglog kratkotrajnog zatopljavanja, kada dolazi do brzog otapanja snijega koji se onda ruši s krovova na kojima se dugo nakupljao. Nemate li sreće, točno na njegovoj meti lako se može naći upravo baš automobil…
Foto: Ivan Lacković
S druge strane, sreća u nesreći je ta da se većina udubljenja na krovu i ostalim dijelovima vozila, ne radi li se baš o ekstremnim slučajevima, može popraviti relativno lako i brzo, i to bez lakiranja, na sličan način kao što se, primjerice, saniraju štete od tuče. Matija Vrdelja iz specijalizirane radionice Dent Expert na zagrebačkoj Samoborskoj cesti objašnjava da je za svaki takav slučaj najbolje dovesti automobil na procjenu, kako bi se iz prve ruke provjerilo je li popravak uopće moguć, koliko će on otprilike trajati i koliko će vas takav zahvat na koncu koštati. U slučaju da to nije odmah moguće, ili to vlasniku vozila možda nije najspretnije, moguće je poslati slike oštećenja mailom, kako bi majstor stekao barem osnovni uvid u to koliko je zahtjevan posao koji treba obaviti.
Prilikom pregleda vozila prebrojavaju se i obilježavaju pronađena oštećenja odnosno rupe, po tome se daje termin i cijena popravka, pa ako klijent pristane na zahvat, može se početi s radom. Automobil se čisti, skida se tapecirung s krova, rastavljaju se dijelovi koje treba skinuti zbog lakšeg pristupa oštećenju. Procedura je zatim takva da se posebnim alatima (A1) rupama prilazi sa stražnje strane te se one laganim pritiscima vraćaju u prvobitni položaj i po potrebi još poravnavaju čekićima od mekane plastike. Što se tiče okvira krova, neravnine i rupe se s njega uklanjaju pomoću tzv. izvlakača i vrućeg ljepila, jer se do njih na tim mjestima ne može prići straga. Kao najzahtjevnije, Matija navodi radove na vratima i zadnjim bočnim stranama odnosno blatobranima, gdje je ponekad teško pristupiti oštećenjima. Nekad je potrebno do njih ići kroz prtljažnik, nekad se skidaju stražnji farovi…
Zahvat se obavlja tako da nakon njega nije potrebno lakiranje, a jamstvo na sami popravak je praktički doživotno. Cijene mogu jako oscilirati jer nije isto dovezete li majstoru pod ruke tek nekoliko neravnina zarađenih na parkingu ili auto koji je sasvim potučen od leda ili snijega koji se sunovratio na njega s krova stambene zgrade. Okvirno, može se reći da cijene počinju na par stotina kuna, ali se kod težih zahvata mogu brojati i u tisućama. Što se samog oštećenja od snijega tiče, popravak bez lakiranja moguć je sve dok se ne radi o velikim oštećenjima kod kojih je krov (ili neki drugi dio vozila) propao toliko da je došlo do pucanja laka. U tom slučaju se ravnanje lima također radi, ali kao priprema za lakiranje koje je tada nužno obaviti.
Ukratko Za popravak bez lakiranja koriste se dvije osnovne vrste alata, no da bi se poslu uopće pristupilo auto prvo treba na procjenu. Udubinama na krovu automobila prilazi se sa stražnje strane te se one laganim pritiscima vraćaju u prvobitni položaj i po potrebi još poravnavaju čekićima od mekane plastike Snijeg koji se topi zna biti jako težak i ako završi na krovu automobila može prouzročiti velika oštećenja i udubljenja lima. Ako možete, zimi pripazite gdje parkirate. Kod popravaka oštećenja na vratima potrebno je koristiti zaštitu za stakla kako kod uvlačenja alata i rada ne bi došlo do pucanja. Zahvati obično traju radni dan ili dva, no posebno zahtjevni i teški za rad su aluminijski auti koji traže mnogo truda i dosta više vremena za popravak, ali i naknadno poliranje |