Nije tajna da Volkswagen Touran u klasi monovolumena uživa status kao što ga Golf ima među kompaktima, barem kada su u pitanju želje potencijalnih kupaca. Unatoč cijeni u pravilu većoj od izravne konkurencije tipa Zafira, Scenic ili C4 Picasso, konačni izbor u dobrom dijelu slučajeva ipak pada na, pogađate - Touran. Imidž njemačkog, odnosno Volkswagenovog auta koji će dobro držati cijenu i jednog dana se opet dalje brže i po boljoj cijeni od ostalih prodati pritom je sigurno nezaobilazan faktor poželjnosti, ali kroz godine postojanja iskristalizirale su se i druge vrline. Na primjer, iznimna trajnost, prostranost i praktičnost. Kutijasta karoserija pravilnih stranica nudi puno mjesta gdje god se zagleda, uz nemali broj funkcionalnih ideja i rješenja, pritom jednostavnih za korištenje, a čvrste i kvalitetne izvedbe. Velik i komforan putnički dio, klizna stražnja sjedala, stolići u naslonima i velik prtljažnik jednako su upadljivi kao i osjećaj kvalitete i robusnosti i upravo je taj dojam monovolumenskog „tenka“ drugi dio formule koji Touranu daje na važnosti.
Foto: Željko Puhovski / CROPIX
Solidnost u izradi, osjećaj sigurnosti i nepoderivosti te dobra oprema, u nekim slučajevima i vrlo bogata, također mnoge osvoje na prvu i veća cijena tada lakše nailazi na razumijevanje. Zbog svega toga rabljeni Touran nameće se kao idealna opcija ne samo za obitelj s djecom, nego i za posao. Vole ga i taksisti, a koliko je velik i praktičan, pokazuje postojanje izvedbe sa sedam sjedala. Važno: Touran je dobar dugoprugaš i kao i svaki Volkswagen otporan je na korištenje pa izvana, iznutra i mehanikom perfektno skriva veliku kilometražu - vidjeli smo primjerke odličnog stanja s više od pola milijuna kilometara. Opreza zato nikad dosta, posebno kod jeftinijih, uvoznih primjeraka. Pri kupnji treba pod povećalo staviti stanje vitalnih dijelova mehanike, što će lako odraditi svaki mehaničar. Touran prve generacije naime, bez obzira je li riječ o baš prvom modelu ili jednom od dva kasnije redizajnirana, ispod kože je zapravo Golf Petica i Šestica, s kojima dijeli većinu mehaničkih, a djelomice i ostalih komponenti.
Za volanom je to pravi Golf na kvadrat, od izvrsnog ležanja u okvirima svoje klase do solidnosti i čvrstoće koju pokazuje na lošim cestama. Udobnost mu zato nije na razini francuskih konkurenata, ali je po pitanju stabilnosti, agilnosti i dinamike u vožnji u odnosu na njih skoro pa bolid. Favoriti za kupnju su naravno štedljivi dizelski motori, od drugog redizajna iz 2010. godine tiši i uglađeniji, s common-rail tehnikom. Želi li se primjerak s DSG mjenjačem, inače trajnim ako ga je prijašnji vlasnik održavao kako treba i nije krvnički postupao njime. Pazite kako prebacuje brzine u svim režimima vožnje, jer već i najmanja neuglađenost i trzanje poziv su na oprez.
Ukratko Raskošan prostorom i praktičnim detaljima, a s dizelskim motorom štedljiv i dovoljno brz. Touran nije bez razloga jedan od traženijih rabljenih u svojoj klasi, jer na izvrstan način objedinjuje funkcionalnost i dinamiku vožnje Mjenjači će izmamiti osmijeh, jer su lagani i precizni, istovremeno čvrsti u prebačajima. Ovjes je nešto tvrđi, što se kompenzira udobnim, ali ne i mekanim sjedalima Kao u Golfu V na kat: nema vau efekta, ali sve je pregledno i praktično, u dobroj opremi i bogato. I složeno čvrsto i robusno, bez cvrčaka na lošoj cesti. Cijene istog godišta za Touran mogu jako varirati, do 50%! Uzmite si vremena i dobro pregledajte veliku ponudu VW Touran I Povijest Modela 2003. predstavljen u ožujku, na salonu u Ženevi. Početak prodaje na hrvatskom tržištu u kolovozu, s turbodizelskim motorima 1.9 TDI (101 KS) i 2.0 TDI (136 KS) te benzinskim 1.6 (102 i FSI 115 KS) i 2.0 FSI (150 KS) 2004. motor 1.9 TDI pojačan na 105 KS, a 2.0 TDI na 140 KS 2006. u listopadu, na salonu u Parizu, otkrivena redizajnirana izvedba, uveden turbobenzinski motor 1.4 TSI (140 KS) i sustav za samostalno parkiranje 2006. na salonu u Bologni, u prosincu, pokazana povišena izvedba CrossTouran 2007. turbobenzinac 1.4 TSI dobio i jaču verziju (170 KS) 2010. obavljen drugi redizajn, pokazan u travnju na salonu u Leipzigu i uvedeni novi common-rail dizelski motori: 1.6 TDI (90 i 105 KS) i jača izvedba motora 2.0 TDI (170 KS). Uveden i turbobenzinac 1.2 TSI (105 KS) U opremu uvršteno i više sigurnosnih sustava. 2012. najsnažniji dizelaš 2.0 TDI dobio još više snage (177 KS) 2015. kraj proizvodnje prve generacije CIJENE RABLJENIH CIJENE Na tržištu 2010. 60 do 90 tisuća kn 2011. 60 do 90 tisuća kn 2012. 70 do 115 tisuća kn 2013. 70 do 120 tisuća kn 2014. 80 do 130 tisuća kn 2015. 95 do 145 tisuća kn Touran 1.6 TDI Godište 2015. Kilometraža 119.000 Cijena 109.900 kina Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1598 ccm Snaga 77 kW/105 KS pri 4400/min Moment 250 Nm pri 1500-2500/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 453 x 183 x 166 cm Osovinski razmak 279 cm Težina 1465 kilograma Prtljažnik 834 litre Brzina 183 km/h 0-100 km/h 12,8 sekundi Izmjerena potrošnja 6,4 l/100 km C02 ispuh 121 g/km CIJENE DIJELOVA (kn) Prednji diskovi (par) od 470 Prednje disk pločice Brembo (par) od 320 Prednji amortizeri Monroe (par) od 850 ABS senzor 145 Spojka i zamašnjak od 3330 Kompresor klime od 2180 Spona ovjesa (kom) od 410 |