POLOVNI AUTOMOBILI

TESTIRALI POLICAJCI: rabljena Škoda Octavia zahvaljujući robusnosti izvedbe trajan je automobili poželjan kao polovnjak

Treba li bolje reference za rabljeni Škodin karavan od činjenice da su je terenski policajci obožavali zbog prostranosti, robusnosti i trajnosti, a najtraženiji je auto i u bogatoj Švicarskoj. Pronađite održavan i sačuvan primjerak i godinama ćete se voziti zadovoljno i ekonomično
 Marin Tomaš

Škoda Octavia Combi bila je donedavno miljenica hrvatske policije, posebno posljednja generacija iz 2013., a još uvijek je koriste tijela reda u Portugalu, Velikoj Britaniji, Austriji… Česta je i u voznim parkovima tvrtki gdje je koriste zaposlenici čija je priroda posla vezana za putovanja, a željele su je imati i višečlane obitelji, kao i oni koji stalno imaju nešto veliko za prevoziti. Razlog? Ogroman i lako pristupačan prtljažnik koji poput dubokog grla guta stvari kao dva obična kompaktna automobila zajedno. Relativno visoka cijena mnoge je priječila da si priušte potpuno nov primjerak iz salona, ali za upola nižu cijenu, pa i manje od toga, moguće je naći koju godinu stare i lijepo sačuvane modele. Ima tu dobrih prilika, poput našeg primjerka koji nije bio u policijskoj floti kako bi se moglo pomisliti zbog bijele boje i naslova ovog teksta, već je službovao u velikoj tvrtki i vožen je na duge relacije. I uredno održavan zbog strogih ugovornih uvjeta s leasingom, putem kojeg je kupljen.

Foto: Marin Tomaš

Octavia Combi je i inače na dobrom glasu zbog robusne i kvalitetne izrade i mnogi vlasnici pa i pripadnici policijskih ophodnji koji su je ranije koristili u otežanim uvjetima s mnogo rada u stajanju i često s punim prtljažnikom pribora, skloni su tvrdnji da je bolje, čvršće i trajnije složena od Golfa VII, s kojim dijeli gotovo kompletan asortiman mehaničkih komponenti. Potvrđuju to i servisne statistike, što kupci u razvijenoj Europi dobro prate pa je ova Octavia, zajedno s Combi izvedbom, najprodavaniji automobil čak i u bogatoj Švicarskoj. Unutrašnjost možda nema dašak premiuma i skupocjenosti kao Golf VII, posebno u nižim i jednostavnijim razinama opreme, ali s druge strane dovoljno je pogledati kako nakon četiri godine i 152 tisuće kilometara izgledaju obloge sjedala i vrata, ručica mjenjača i volan, kao i plastične površine i odmah će biti jasno da je riječ o kvalitetnom, trajnom i robusnom automobilu. Izgledaju kao da su korištene tri puta manje.

Skoda Octavia Combi 2014.
Marin Tomaš

Robusnost simbolizira i mekan zvuk zatvaranja podebljih vrata. Octavia Combi nudi čitav niz motora, ali hrvatski kupci rabljenih gledaju gotovo isključivo dizelaše TDI, posebno osnovni i najjeftiniji 1.6 sa 105 KS. Dobrog je omjera cijene, performansi i ekonomičnosti, pokazao se i kao trajan s jako malo kvarova i to je godinama ključ njegove popularnosti. Nakon lanjskog redizajna motoru je snaga narasla na 115 KS, a uvedeni su tada i novi 1.0 TSI turbobenzinski motori, umjesto 1.2 TSI. Dizelaš 1.6 TDI je dovoljno uglađen i relativno tih, a premda ne puca od snage, s okretnim momentom od 250 Nm Octavia i kad je punog prtljažnika vozi se ugodno i opušteno. I još nešto: vozit ćete se i udobno i sigurno, što je zasluga velikih dimenzija i osovinskog razmaka, 11 centimetara većeg nego u peterovratnoj limuzini.

Skoda Octavia Combi 2014.
Marin Tomaš

Ukratko

Kraljica je prostora u svojoj klasi, trajna je i robusna i sačuvan primjerak je fenomenalan izbor za sve koji trebaju dobar kompaktni karavan s puno mjesta. Jako dobro stanje tekstila i plastike, ručice mjenjača, volana i kontrola na konzoli, bez ružne istrošenosti u 152 tisuće kilometara, svjedoči da priče o izdržljivosti Octavije drže vodu

Tko traži funkcionalnost i dobru cijenu, a ne krom, multimediju i ostale tekovine skupih verzija, zadovoljit će ga i korektna početna oprema Active. I u osnovnoj opremi instrumenti su cjeloviti, izgledaju sasvim pristojno i ne djeluju jeftino, a tu je i sav potreban sadržaj putnog računala, s prikazom aktivacije start/stop uređaja

Simbioza robusnog i dobro dimenzioniranog ovjesa, velike karoserije i osovinskog razmaka dobar je kompromis solidno brze vožnje, obiteljske udobnosti i nosivosti (više od 600 kg). Combi izvedba u prodaji je od 2013., a redizajnirana 2017., kada je dobila i nove motore, ali i dotad poznate s više snage. Nije trkač, ali malo troši i bez većih problema tuče veliku kilometražu, poznata je karma koja prati VW dizelski motor 1.6 TDI, prvi izbor 99 posto kupaca rabljenih

RIJEČ STRUČNJAKA

Ovo je jedan od najzahvalnijih rabljenih auta za daljnju prodaju, svjedoči Damjan Podobnik, prodajni savjetnik u Kia centru rabljenih. Kako koja dođe tako se u samo nekoliko dana i proda, čak i kada je u pitanju karavanski model. Naravno, uvjet je da nema prenapuhanu cijenu, da je sačuvana i održavana i naravno, da ima 1.6 TDI motor. Octavije su dokazale svoju trajnost, ne pamtim neke ponavljajuće kvarove i dobra je stvar što nam stižu primjerci vraćeni iz leasinga, koji su zbog uvjeta iz ugovora redovno održavani u ovlaštenom servisu i imaju urednu povijest.

PODACI

Octavia 1.6 TDI 105

Godište 2014.

Cijena 74.900 kuna

Kilometara 152.000

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min

Moment 250 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 466 x 181 x 146 cm

Međuosovinski razmak 269 cm

Težina 1340 kilograma

Prtljažnik 610/1740 litara

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 11,0 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,5 l/100 km

C02 ispuh 99 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 410 kn

Disk pločice (par) od 165 kn

Spojka i zamašnjak od 3240 kn

Kompresor klime od 2120 kn

Vilica od 240 kn

Spona od 145 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 02:57