Focus treće generacije krenuo je u prodaju 2011. godine, a u 2015. je ušao sprijeda toliko redizajniran da se stvorio dojam da je riječ o potpuno novom modelu. Straga su začudo, napravljene samo minimalne promjene, prvenstveno u grafici svjetala, ali zato je ergonomski poboljšano vozačko okruženje.
Središnja konzola je pročišćena od velikog broja tipki, dorađeni su i elementi instrumenata i djelomice primijenjeni ugodniji materijali. Doživljaj kvalitete time je dignut na višu razinu, iako je prostranost ostala samo prosječna, posebno na stražnjem sjedalu i u veličini prtljažnika. Karavan je u tome bolji.
Novost prilikom redizajna bilo je i uvođenje 1.5 dizel motora (95 i 120 KS) razvijenog u suradnji s francuskim koncernom PSA. Motor koji danas ima i niz Peugeota i Citroena (odnedavno i Opelovih modela) pokazao se dovoljno temperamentnim, vrlo štedljivim i ekološki podobnim, a iskustva nemalog broja vlasnika s europskih foruma pokazuju da odvrte i po 400 tisuća kilometara bez ikakvih ili makar spomena vrijednih kvarova.
Naravno, bez štednje na održavanju, korištenjem kvalitetnih ulja i filtera. Godinu dana se paralelno prodavao i prijašnji 1.6 dizelaš, također iz partnerstva sa PSA grupom (95 i 115 KS), sve dok proizvodnja novog 1.5 motora nije uhvatila potrebne kapacitete. Poradilo se i na većem 2.0 dizelašu, između ostalog osnaženom na 150 i 180 KS. Taj je motor poznat po robusnosti i izdržljivosti, ali i dobrom omjeru kapaciteta i potrošnje.
Na hrvatskom tržištu dosta su česti i trocilindarski 1.0 EcoBoost turbobenzinci (100 i 125 KS). Imaju odlične performanse za svoje gabarite i kod smirenih vozača povoljnu potrošnju, 6 do 7 litara. I kod njih ima primjeraka s debelom kilometražom bez značajnijih kvarova, što otklanja sumnju u trajnost malih motora.
I ovdje naravno, vrijedi uvjet redovnog održavanja kvalitetnim potrošnim materijalom. Kratko vrijeme se u prodaji zadržao i stari atmosferski 1.6 Ti-VCT (85, 105 i 125 KS), sve dok ga nisu pojele ekološke norme.
Potentnijih četverocilindarskih 1.5 turbobenzinaca (150 i 180 KS) kod nas praktički nema, dok je sportski ST (250 KS) egzotika. Ručni mjenjači poznati su po preciznosti, što u sinergiji s jednako preciznim volanom i sjajno uravnoteženim ovjesom (straga je multilink) afirmira i ovu seriju Focusa kao vozački iznimno podatnom.
Automatski Powershift mjenjač nije se baš iskazao, pa zahtijeva obavezan pregled i koncentriranu probnu vožnju. Podvuče li se crta, ova serija Focusa je dizajnerski posebno sprijeda dobro pogođena, Fordovski je čvrsta i solidna i za volanom se doima masivnom, ima ugodnim materijalima i tehnološki dorađene motorima. I gušt ju je voziti.
POVIJEST MODELA
FOCUS III
2015. u prodaju krenula redizajnirana izvedba postojećeg modela iz 2011. godine, ali koja s potpuno promijenjenim prednjim dijelom izgleda kao nova generacija. Napravljena je i revizija motora: uz zadržane benzince 1.0 Ecoboost (100 i 120 KS) uvedeni su novi 1.5 (150 i 180 KS). Kratko su u prodaji bili (do kraja 2015.) i atmosferski benzinci 1.6 Ti-VCT (85, 105 i 125 KS). Dizeli: prijašnji 1.6 TDCi (95 i 115 KS) također su ostali do kraja 2015., iako su paralelno uvedeni novi 1.5 TDCi (95 i 120 KS). Dizelskom 2.0 snaga raste na 150 i 180 KS. Sportski ST zadržava motor 2.0 (250 KS)
2018. dolazak nove generacije
FOCUS 1.5 TDCI
Godište 2018.
Kilometara 59.000
Cijena (kn) 109.900
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1499 ccm
Snaga 70 kW/95 KS na 3600/min
Moment 270 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 436 x 182 x 146 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 316 litara
Masa od 1340 kg
Najveća brzina 182 km/h
0-100 km/h 11,4 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km
C02 ispuh 98 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 410 kn
Prednje pločice (par) od 310 kn
Spojka Sachs (komplet) 1315 kn
Zamašnjak LuK 1900 kn
EGR ventil od 1510 kn
Kompresor klime od 2730 kn
Hladnjak klime od 495 kn
Alternator od 1350 kn