Nakon monovolumenske koncepcije primijenjene na prve dvije generacije baby Mercedesa, u proljeće 2012. uslijedio je totalni preobražaj: treća generacija je otkrivena u formi klasičnog kompakta.
Sportskijih oblina, relativno široka i niska, manje prostrane, ali mlađim slojevima potencijalnih kupaca formom i sadržajem prilagođene unutrašnjosti, postavila se kao nikad jači konkurent prije svega BMW-u serije 1.
U pet-šest godina koliko se prodavala opravdala je očekivanja i to toliko da je nasljednik, sadašnji model koji se još uvijek prodaje, zadržao prepoznatljive obline upravo ove A-klase. Sjećamo se, prodajni start bio je jak.
A-klasa je imala dobar izbor motora i veliku paletu opreme, iako se za bogat izgled trebalo dobro zagrebati po listi doplata. Od svih motora, na hrvatskom tržištu najbolje je prolazio mali četverocilindarski 1.5 dizelaš u verziji sa 109 KS. I danas je najtraženiji među rabljenim primjercima.
Poznat kao Renaultov motor, zbog kojeg je Mercedes često bio na meti kritika, pokazao se odličnim kompromisom dobrih performansi i niske potrošnje i time donekle ušutkao kritičare, koji su vezu s francuskim koncernom smatrali neprikladnom za Mercedes kao premium brand.
Pokazao se i pouzdanim i izdržljivim, pa ima dosta primjeraka s preko 300 tisuća kilometara bez značajnijih kvarova. Malo njih međutim, zna da je Renaultov zapravo bio samo blok motora, dok je najveći dio periferije bio autentičan Mercedesov. Veći 2. dizelaš, dosta skuplji i dokazan u većim limuzinama kompletno je Mercedesov, dok je udio solidnih 1.6 i 2.0 turbobenzinskih motora na hrvatskom tržištu potpuno zanemariv.
Generalno, A-klasa se kroz svoj vijek u servisnim statistikama pokazala jako dobrom, iako je u početku prodaje bilo dječjih bolesti, vezanih za iznenadna umiranja anlasera i pražnjenja akumulatora. Bilo je i relativno dosta opoziva vezanih za razne segmente od zračnih jastuka do elektronike, ali uvijek se radilo o preventivi, bez ostajanja na cesti.
Sama izrada vanjštine i interijera, kao i materijali, visokih su Mercedesovih standarda, a u dobre strane mogu se ubrojiti i oprema visoke tehnološke razine za ono doba te subjektivni i objektivni osjećaj sigurnosti. S druge strane, prostranost je samo korektna, prtljažnik od 341 litre isto tako, a ni preglednost nije baš najbolja na svijetu.
Kod rabljenog primjerka je naravno, najvažnija urednost dosadašnjeg održavanja i umjerenost u vožnji prijašnjeg vlasnika, što uz što je moguće manju kilometražu bitno smanjuje mogućnost za potencijalne kvarove. Primjerci iz prve godine proizvodnje i s manje od 150 tisuća kilometara, prodaju se za oko 100 tisuća kuna.
Mercedes A-klasa (2012. - 2018.)
A 200d DCT
Godište 2017.
Kilometara 59.000
Cijena 183.500 kuna
POVIJEST MODELA
A-KLASA W176
2012. treća generacija predstavljena u proljeće kao direktan konkurent BMW-u serije 1, u koncepciji klasičnog kompakta za razliku od prijašnje monovolumenske forme. Imala je dizelske motore 1.5 (90 i 109 KS, Renaultov blok) i 2.1 (136 i 177 KS) te turbobenzinske 1.6 (122 i 156 KS) i 2.0 (211 i u AMG izvedbi 360 KS). Mjenjači ručni sa šest i automatski DCT sa sedam brzina. Na EuroNCAP testu osvaja maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost
2015. uveden redizajn, s mnogim tehnološkim poboljšanjima. Osnovni benzinski motor postaje 1.6 (102 KS), veći benzinac 2.0 dobiva i varijante sa 184 i 218 KS, a AMG modelu snaga raste na 381 KS. Dizelaši se umjesto s CDI označavaju sa d
2018. dolazak nove generacije W177
A 200d DCT
Motor turbodizelski
Obujam 2143 ccm
Snaga 100 kW/136 KS na 3200/min
Moment 300 Nm na 1400/min
Mjenjač automatski, 7 brzina
Dimenzije 430 x 178 x 143 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 341 litra
Masa od 1410 kg
Najveća brzina 210 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,8 l/100 km
C02 ispuh 108 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 468 kn
Prednje pločice (par) od 380 kn
Zamašnjak od 4590 kn
EGR ventil od 1990 kn
Hladnjak klime od 1075 kn
Hladnjak motora od 1010 kn
Lambda senzor od 880 kn
Alternator od 1645 kn
Anlaser od 990 kn