Kad je o superbike motociklima riječ, Honda je uvijek igrala na sigurno. I gubila. Redovito. Sporedna uloga im je, međutim, očito dosadila, jer su odlučili riskirati i u studenome na salonu motocikala u Milanu predstavili su novu generaciju CBR1000RR-R Firebladea, koja sad ima više toga zajedničkog s MotoGP motociklom Marca Marqueza nego s prethodnom generacijom Firebladea iz 2004. Sve je drukčije.
Okay, možda ne baš sve. Premda se mjesecima špekuliralo o V4-motoru, japanski su inženjeri ostali vjerni rednom četverocilindrašu, ali zato uvjerljivo najsnažnijem - čak 217,5 KS pri 14.500 okretaja i 113 Nm pri 12.500.
S gomilom tehnologija prenesenih s trkaće staze - od superširokog provrta od 81 mm, što je ujedno i najveća dopuštena vrijednost za Moto GP, i ultrakratkog hoda od 48,5 mm, do perolakih klipnjača od kovanog titana, uljem hlađenih kovanih aluminijskih klipova, specijalnog završnog sloja na bregastim vratilima...
To je samo djelić tehnologija koje nova generacija superbikea CBR1000RR-R Fireblade dijeli s 188.000 eura vrijednim RC213V-S cestovnim izdanjem MotoGP motocikla Marca Marqueza.
Nije, međutim, nov samo motor, nego i ciklistika, s čvršćim i laganijim aluminijskim okvirom te na karter motora pričvršćenom stražnjom vilicom, gotovo istom kao na spomenutom RC213V-S, zbog koje je međuosovinski razmak narastao za lijepih 5,5 cm (1453 mm) Prednost?
Veća stabilnost pri ubrzavanju i preciznije upravljanje. I položaj u sjedalu je agresivniji. Oslonci za noge podignuti su i postavljeni bliže stražnjem kotaču, ručice upravljača odmaknute daleko prema naprijed, a čak je i sjedalo sad na 83 cm.
Motocikl s punim spremnikom goriva teži svega 202 kg i krasi ga titula najaerodinamičnijeg supersportskog motocikla s koeficijentom od samo 0,27, prije svega zahvaljujući novom 4,5 cm nižem spremniku goriva (16,1 litara). Zaobišla ga, dakako, nisu ni krilca za stvaranje downforcea kao na MotoGP motociklu Marca Marqueza.
Posljednja riječ tehnike je i elektronika. Fireblade već iz tvornice, naime, dolazi opremljen 6-osnom inercijskom platformom, quickshifterom zbog kojeg nakon kretanja možete zaboraviti na spojku, elektronički upravljanim amortizerom upravljača....
Cijene još nisu objavljene, ali prethodnikove 152.000 kuna za standardni i 186.000 kuna za SP sasvim će sigurno biti nadmašeni, pa je za očekivati cijenu od 170.000, odnosno 200.000 kuna.
Ukratko
Redni četverocilindraš iz 999 ccm, zahvaljujući gomili rješenja preuzetih s trkaćeg RC213V-S, sad izvlači rekordnih 217,5 KS. Nov, međutim, nije samo motor, nego sve. S prethodnika su preuzete samo ručice i par vijaka
Zaslonom u bojama rukuje se prekidačima na lijevoj ručici, a nova generacija dobila je i krilca s MotoGP motocikla Marca Marqueza
Iza minijaturnih otvora kriju se diodna kratka i duga svjetla. Nova generacija Firebladea dobila je još jedno slovo R u naziv
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....