FOTOGALERIJA

PREDSTAVLJAMO: KTM 1290 SUPER DUKE R zvijer iz Mattighofena od 180 KS sada stiže dorađena u detaljima i lakša šest kilograma

Premda se, unatoč otvoru za zrak između svjetala, na prvi pogled gotovo i ne razlikuje od prethodnika, 1290 Super Duke R je dobio novi okvir, mjenjač i elektroniku, a lakši je čitavih šest kilograma
 KTM

U proljeće danas već daleke 1994. austrijski se KTM vratio cestovnim motociklima. I to na samo sebi svojstven način - atraktivnim, laganim i za vožnju neopisivo zabavnim motardom.

Zvao se, već pogađate, Duke 620, a postao je popularan gotovo preko noći zahvaljujući sjajnom odnosu snage (56 KS) i težine (143 kilograma).

Duke je od tog dana bio i do danas ostao najvažniji KTM. Naked, a ne cestovni motocikl kao što smo to navikli kod Honde, Yamahe ili Ducatija.

Austrijanci su svoju perjanicu, a riječ je o najsnažnijem izdanju loze Duke, pod oznakom 1290 Super Duke R, za novu sezonu temeljito dotjerali predstavili jesenas u Milanu.

Teži jedva nešto više od motocikla s početka teksta (180 kilograma), a ima triput snažniji motor - LC8 sa 180 KS. Stoga i ne čudi što su ga inženjeri u Mattinghofenu od milja prozvali The Beast (Zvijer).

KTM

Na prvi je pogled teško reći da se radi o novom motociklu, unatoč prednjem svjetlu s otvorom za usis zraka u sredini, između dvaju reflektora.

Najveća novost je, međutim, sasvim novi rešetkasti okvir s dvocilindrašem kao nosivim dijelom (triput čvršći od prijašnjeg okvira). Cilj?

KTM

Ušteda na težini. Isto vrijedi i za aluminijski podokvir, petokrake aluminijske naplatke, pa čak i gume Bridgestone S22 zahvaljujući kojima je Super Duke R sad ukupno lakši lijepih 6 kilograma.

Poznati LC8, twin s cilindrima pod kutem od 75 stupnjeva, dobio je novu radilicu i ventile od titana, ali i dalje iz 1301 ccm izvlači 180 KS pri 9500 okretaja, uz 140 Nm pri 8000 okretaja.

KTM

I novi mjenjač trebao bi donijeti lakše šaltanje, a prednja upside-down vilica bolji osjećaj na ulascima u zavoje.

Također, nova generacija uređaja protiv proklizavanja koristi 6-osnu platformu sa senzorom za zavoje, a trima načinima rada sad se može upravljati putem po nagibu podesivog TFT zaslona.

KTM

Ukratko

Novu generaciju Super Dukea najlakše je prepoznati po krnjem rešetkastom okviru - kao nosivi dio sad, naime, služi V-twin sa 180 KS

Super Duke R stoji paprenih 146.000 kuna (19.600 eura), odnosno 23.500 kuna više od prošlogodišnjeg modela na akciji

Uz okvir, novi su i mjenjač, vilice, gume, elektronika... Čitav motocikl zahvaljujući promjenama lakši je 6 kilograma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 06:19