Opet prvi

Mijenjaju sve: Kinezi od 2026. godine počinju proizvoditi revolucionarne baterije

Kineski proizvođač automobila SAIC Motor tvrdi da je na putu masovne proizvodnje solid-state baterija već 2026. godine

Baterija automobila, ilustracija

 General Motors

Lakše, sigurnije, energetski gušće - solid-state baterije smatraju se sljedećim ogromnim korakom naprijed za uspjeh električnih vozila. Oni su svojevrsni “sveti gral” tehnologije baterija i rješenje za mnoge probleme, a Kinezi bi mogli biti prvi koji će ih uspjeti plasirati na tržište.

To bi moglo biti skoro jer kineski proizvođač automobila SAIC Motor tvrdi da je na putu masovne proizvodnje solid-state baterija već 2026. godine.

image

Baterija automobila, ilustracija

Toyota

Tvrtka je na konferenciji o energetskoj tehnologiji SAIC grupe najavila da će isporučivati ovu tehnologiju svojim markama automobila od sljedeće godine.

To će navodno početi s "polučvrstim" (semi-solid state) baterijama, koje još uvijek koriste nešto tekućeg elektrolita, a slijedit će ih "potpuno čvrste" (solid state) baterije.

image

MG4

MG4 Bled

Polučvrste baterije će navodno već 2025. godine stići u hibridna i električna vozila SAIC-a (najjači predstavnik ove grupacije u Europi je MG), a godinu dana kasnije trebale bi stići i prave solid-state baterije.

Stavljanje novih baterija na tržište 2026. godine stavilo bi SAIC. a time i kinesku autoindustriju, godinama ispred proizvođača automobila iz ostatka svijeta.

Među njima Toyota je vjerojatno najdalje došla u pogledu ove tehnologije. Već godinama ima prototipove električnih vozila sa solid state baterijama koji se testiraju na cesti, ali ne očekuje početak serijske proizvodnje ovih baterija do 2030. godine. A i onda bi ta proizvodnja trebala biti vrlo ograničena, oko 10.000 baterija na godinu.

Nissan si je postavio cilj za lansiranje solid state baterije 2028. godine, no to je težak zadatak za tvrtku koja je još nedavno bila predvodnik elektrifikacije automobilske industrije.

image

Baterija za električni automobil (ilustracija)

Profimedia

Uvođenje tehnologije solid-state baterija bio bi velik poticaj industriji električnih automobila jer takve baterije bi omogućavale mnogo brže punjenje, bile mnogo trajnije i bile jednostavnije za proizvodnju što bi ih u konačnici učinilo i jeftinijima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:11