Velika zabrinutost u EU

Analitičari: Nema nam spasa, Kinezi proizvode tako jeftino da ih čak ni visoke carine neće spriječiti

Kineski proizvođači automobila su toliko učinkoviti, a njihove profitne marže toliko ogromne da će lako moći apsorbirati financijski udar

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

 Profimedia

Nakon što je SAD najavio uvođenje stopostotnih carina na kineske automobile, sličan potez spremaju i europski regulatori zbog sumnje na nelojalnu konkurenciju, odnosno velike subvencije koje kineskim proizvođačima daje država. No te carine ne bi trebale biti prevelik udarac za proboj kineskih automobila u Europu.

Analitičari tvrde da su kineski proizvođači automobila toliko učinkoviti, a njihove profitne marže toliko ogromne da će lako moći apsorbirati financijski udar carina i dalje isporučivati električne automobile po povoljnim cijenama europskim kupcima.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Zakonodavci u Europi zabrinuti su da državne subvencije kineskim markama daju nepravednu ekonomsku prednost dok njihovi automobili u Europu pristižu u sve većem broju. Od početka ove godine europske institucije istražuju ovu situaciju, posjetili su kineske tvornice i očekuje se da će sljedeći tjedan donijeti odluku o tome kakve će se carine uvesti.

Analitičari očekuju da će Europa uvesti carinu od 30 posto, no neki stručnjaci su za Auto News rekli da ovakva pristojba jednostavno neće biti dovoljna da smanji broj kineskih električnih vozila koja stižu u Europu. Ogromne marže kineskih proizvođača automobila lako bi mogle tolike carine, stoji u izvješću, a kupci neće primijetiti nikakvu razliku u cijenama, jer će Kinezi jednostavno pristati na smanjeni, no još uvijek vrlo veliki profit. Zbog toga analitičari sugeriraju da bi carine morale iznositi čak 50 posto, da bi se Kinezi zaustavili.

image

Kineski automobili (ilustracija)

SCMP

Ali to nije gledište koje zastupaju svi u automobilskoj industriji. Nedavna studija Instituta za svjetsko gospodarstvo u Kielu predviđa da bi uvođenje carina od samo 20 posto smanjilo kineski izvoz automobila u Europu za otprilike 3,5 milijardi eura. To bi značilo oko 125.000 manje kineskih električnih vozila godišnje u Europi, a to bi pak, prema ovim analizama, povećalo prodaju europskih električnih vozila za čak 3 milijarde eura.

Mnogi su zabrinuti i za kinesku odmazdu. Kina će vjerojatno uzvratiti istom mjerom ako EU primijeni carine i udariti novim porezima na europske automobile koji se izvoze u Kinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 12:29