Izgubila je apostrof u imenu, izgubila je 23 kilograma na vagi, no dobila je toliko toga da za ovim “minusima” zasigurno nitko neće žaliti. Nova, treća generacija Kije Ceed dala je to naslutiti već svojim vizualnim nastupom i prvim raspoloživim informacijama unatrag nekoliko mjeseci, no punu nam je potvrdu za to nedvosmisleno pružila nakon prvih vožnji koje smo odradili u okolici Fara i na kartodromu Algarve.Dizajnom prepoznatljiva taman dovoljno da ne izgubi poveznicu s prepoznatljivim prethodnikom, nova Kia u kompaktnu klasu uvodi i neka vizualna osvježenja na tragu onih koje je nešto ranije uspješno inaugurirao Stinger. Isti je to dizajnerski DNA, kažu u Kiji, i nakon susreta uživo teško je ne složiti se s tom tvrdnjom. Ima tu, međutim, i puno detalja svojstvenih samo Ceedu. Primjerice, veća Tiger-nose maska ovdje je omeđena karakterističnim Ice cube svjetlima, dosad rezerviranima za izvedbu GT line. Ili, još i važnije, osim prednjih, Ceed se može pohvaliti i stražnjim diodnim dnevnim svjetlima…
Foto: Kia
Premda u centimetar jednake dužine kao i dosad, Ceed je vidno niži (23 mm) i širi (20 mm) te osvaja sasvim novim proporcijama s kraćim prednjim i užim stražnjim prevjesom, što mu je dalo uvjerljiviji izgled, ali i više mjesta u unutrašnjosti. Kako u kabini, koja je sad vodeća u klasi i po pitanju mjesta za noge i širine u ramenima, tako i u prtljažniku koji sada broji 395 litara (+15). Sportwagon, koji smo također vidjeli, ali ovoga puta ne i vozili, ima prtljažnik od 625 litara, odnosno čak 97 litara više nego ranije.... Osim što je prostrana, unutrašnjost osvaja kvalitetnim materijalima i izradom, ali i ergonomski logičnim rasporedom komandi. Praktički cijela armatura orijentirana je prema vozaču, što i ne čudi jer novi Ceed ne želi biti samo obiteljski, nego i vozački izbor. A to mu i sasvim dobro uspijeva: s novom platformom i novim nezavisnim ovjesom, fina je dorada podvozja odrađena na cestama Eifela i britanskog otočja i konačni je rezultat jako dobar. S tvrđim oprugama naprijed i mekšim otraga te novim balans štangama putnicima je udobniji, a vozaču dinamičniji. Vozili smo ga na boljim i lošijim podlogama, pa i na stazi, i prvi je dojam da Ceed uspijeva pogoditi u obje ciljane mete.
Zasluge za to velikim dijelom idu i motorizaciji: novu perjanicu ponude čini 1.4 T-GDI sa 140 KS (iz ponude izgurao stari 1.6 GDI) koji podjednako plijeni pažnju i uglađenim radom i performansama. Novi je i dizelaš 1.6 CRDI (u verzijama sa 115 i 136 KS, a tu su još i turbobenzinac 1.0 sa 120 KS te atmosferski 1.4 sa 100 KS). Osim ručnih mjenjača koji predstavljaju osnovni izbor za sve motore, najjači benzinski i dizelski motori u ponudi su i sa 7-stupanjskim automatikom. U tom slučaju vozač na raspolaganju ima i mogućnost promjene programa vožnje Normal u Sport, pri čemu se mijenjaju odaziv na gas i upravljač, kao i trenutak izmjene stupnja prijenosa.
Među brojnom opremom i sustavima pomoći ističe se i da je Ceed prva Kia s autonomnom vožnjom Level 2, koja, kako smo se uvjerili iz prve ruke, u praksi funkcionira besprijekorno. A tu su i među ostalim i asistencija za izbjegavanje sudara, sustav za održavanje u voznoj traci, automatska duga svjetla, upozorenje na umor vozača..., a vrijedi spomenuti grijana i ventilirana prednja te grijana stražnja sjedala kao i JBL audio sustav. Sve u svemu, Ceed je na svim razinama napravio veliki korak unaprijed, a kako će se to točno odraziti na njegovu cijenu vidjet ćemo polovicom rujna, kada ga očekujemo u Hrvatskoj. Nešto kasnije, najavljuju u Kiji, stižu i nova iznenađenja vezana uz Ceed, pa se uskoro očekuju, između ostaloga, i Shooting Brake i 48 V mild-hibridne izvedbe.
UKRATKO
Na prvu možda ne izgleda tako agresivno kao Stinger, no detalji nepogrešivo otkrivaju da nova generacija Ceeda itekako dijeli dizajnerski DNA s atraktivnom coupe limuzinom Stingerom. Glavni noviteti u motorizaciji Ceeda su 1.4 T-GDI sa 140 KS koji je zamijenio stari 1.6 GDI te 1.6-litreni CRDi motori u izvedbama sa 115 i 136 KS
Prepoznatljiva “ice cube” svjetla sada su standard na svim Ceed modelima, a osim njih sada su tu i efikasna diodna dnevna svjetla straga. Unutrašnjost predstavlja zbirku nekih poznatih i nekih sasvim novih rješenja, pri čemu se izdvajaju kvalitetni materijali i opremljenost s detaljima poput bežičnog punjenja
Ceed ima najviše prostora za noge i ramenima straga u svojoj klasi. Uz verzije s automatskim mjenjačem stiže opcija odabira između Normal i Sport vožnje. Ceeda nema s trojim vratima, ali uz peterovratnu je odmah predstavljen i Sportwagon, dok bi vrlo zanimljiv mogao biti Shooting Brake, koji stiže krajem godine
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....