U TOPLESU ZA 20 SEKUNDI

VOZILI SMO: MERCEDES-BENZ C CABRIOLET AMG 63 S Puca od snage i luksuza

Uzbudljivi četverosjed iz 4,0-litrenog V8 biturbo motora daje 510 KS i 700 Nm, pa ubrzava silovito, cestu drži kao zalijepljen, a zvuči kao relijaški bolid. Doživljaj je poseban sa spuštenim krovom
 DAIMLER

U neprestanoj utrci u automobilskom naoružanju otvoreno je novo poglavlje. Mercedes je, naime, prilikom predstavljanja kabrio izvedbe C-klase, prve u 23-godišnjoj povijesti tog modela, odmah ispalio i najjače oružje, verziju AMG sa 4,0-litrenim biturbo V8 benzincem, pravim grotlom snage. Nije se okolišalo, jer već u startu su ponuđene dvije razine snage, od 476 i 510 KS, pa Mercedes, dakle, bez respekta počinje gaziti terenom na kojem dosad nije igrao. Momčad mu je, međutim, prvoklasna i provjerena, jer motor, pogon 4Matic i 7-stupanjski automatski mjenjač dokazani su igrači u limuzinskoj, karavanskoj i coupé izvedbi.

Na parkiralištu u Trstu spreman za vožnju dočekao nas je bolid s velikim naplacima, aerodinamičnim dodacima, markantnijim detaljima… Elektromotorima smo spustili krov za 20 sekundi, a nevino bijela boja karoserije, sportski niske i 6,5 centimetara šire od običnih verzija, ne može zavarati dojam da se radi o zamamnom spoju luksuza i snage, kakav si može priuštiti samo financijski moćan dio društva (u verziji sa 476 KS stoji 823.600 kuna, dok mu sa 510 KS cijena raste na 885.800 kuna).

Na okret ključa veliki V8 od 510 KS zagrmi, na dodir gasa iz ispuha pucketa i praska kao relijaški bolid, da bi se odmah potom umirio i u praznom hodu potmulo mrmljao, poput brodskog stroja. Prve kilometre iskoristili smo za zagrijavanje motora, u čijoj su izradi i konstrukciji cilindara korištene i Mercedesove tehnologije iz Formule 1, a valjalo je zagrijati i doplatne, poput valjka široke gume 285/30 ZR 20.

Vožnja gradom i prigradskim prometnicama uz glazbu iz hi-fi uređaja Burmeister neočekivano je lagodna i opuštajuća, bez imalo napora i AMG se tad doima pitom, poput klizeće koncertne dvorane bez krova. Izlazak na otvorenu cestu, međutim, u trenu razotkriva visok status filigranske AMG tehnologije. Već nježno lizanje papučice gasa dobro podbode motor, pa silina ubrzanja i međuubrzanja u trenu počinje lijepiti za sjedalo, bez obzira na okretaje motora. Prebacivanjem u način rada Sport Plus, a naročito Race (namijenjen vožnji po stazama), čistokrvna sportska koordinacija rada motora, integralnog pogona, automatskog sekvencijalnog mjenjača i ovjesa običnog vozača gotovo da straši.

Činilo nam se se da bi čak i trkaća kaciga bila sasvim prikladan artikl (u otvorenoj izvedbi motora postiže 280 km/h), jer silina ubrzanja (do stotke 4,1 sekunde) i međuubrzanja jednostavno impresioniraju. Jednako kao i držanje ceste, posebno u zavojima, u kojima školjkasta sjedala najbolje pokazuju svoju funkciju. Prebačaje stupnjeva u Race programu pritom prati praskajuća grmljavina ispuha, a vrlo slobodan rad ESP uređaja zahtijeva potpunu trezvenost u procjeni vlastitih vozačkih mogućnosti. Kakav kabriolet!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 15:25