Tek su dvije godine bile prošle od lansiranja prvog Mercedesa A-klase iz AMG-ove kuhinje, onoga sa 360 KS, a pred nama se već našao njegov nasljednik! Cijela priča, međutim, ima mnogo više smisla no što bi se eventualno iz tog podatka moglo iščitati. Za početak, čitava ponuda A-klase prošla je kuru vizualnog i tehničkog osvježavanja, pa ju je zaslužilo i AMG izdanje, a osim toga, stvari na tržištu u međuvremenu su se promijenile. Primjerice, Audi je početkom godine izbacio RS3 sa 367 KS, sedam više od stare A-klase AMG… Ali ne i nove!
Pod malo izmijenjenim imenom - Mercedes-AMG A 45 4Matic - stiže tako vizualno ne pretjerano, ali u dinamičkom smislu temeljito dotjerani auto. Novi prednji odbojnik s većim usisnicima zraka, izmijenjeni spojler na vrhu stražnjih vrata te iznova profilirani stražnji branik s integriranim završecima ispušnih cijevi jedine su spomena vrijedne promjene izvana. U unutrašnjosti, osim nove instrumentne ploče i upravljača, najprije se primjećuju nova sjedala, s više mogućnosti podešavanja, a za one koji ne mogu bez individualizacije tu su i neke nove palete boja i materijala.
Središnjim zaslonom osjetljiv na dodir može se upravljati raznim funkcijama, uključujući i onima na vozačevom pametnom telefonu, koji se sa sustavom spaja putem Apple CarPlaya, Android Auta ili MirrorLinka… Ali, realno, koga briga za sve to, kad je pod prednjim poklopcem sada nova, pažljivo dorađena verzija dvolitrenog turbobenzinca? Njegova je snaga zahvaljujući optimizaciji ubacivanja smjese u cilindar, izgaranja i ispuha, povećana na 381 KS (pri 6000 okretaja), a moment do 475 Nm, dostupnih već na 2250 okretaja. No, da budemo posve iskreni, te silne brojke u praksi su teško razlučive, pogotovo na trkaćoj stazi poput Lausitzringa, gdje smo ga mi vozili.
Činjenica je da je i stari A 45, kojeg smo igrom sudbine vozili jedva dva tjedna ranije, također na trkaćoj stazi, išao sumanuto brzo. No, ono što postaje primjetno i kad imate tu čast da vam osobno Bernd Schneider glumi zeca i diktira tempo u Mercedes-AMG GT-u, jesu novi omjeri u sedmostupanjskom automatiku sa dvije spojke. Zahvaljujući njima A 45 šalta dinamičnije i djeluje agresivnije, bez obzira koji od profila rada (Individual, Comfort, Sport, Sport+ i Race) vozač odabere tipkom sustava Dynamic Select, koji osim postavki mjenjača mijenja i karakteristike odaziva na gas, upravljača i amortizera.
Snaga se na podlogu ovdje prenosi putem 4Matica - pogona na sve kotače sa višelamelnom elektrohidrauličkom spojkom (dok inače standardni elektronički diferencijal odabirom opcijskog paketa Dynamic Plus biva zamijenjen mehaničkim). S ulaskom u zavoj A 45 na velikim brzinama na trenutak zna pokazati sklonost podupravljanju, no kad sve sjedne na svoje mjesto, a podlogu sasvim zagrizu i stražnje gume (225/45 R18), izlazak iz njega ide kao po tračnicama. Na koncu, u ovom će autu sladokusci znati uživati i kad ga stazom ili otvorenom cestom potjeraju do maksimuma i kad njime krenu na gradsku tržnicu. No, bit će to samo rijetki sladokusci, uzmemo li u obzir cijenu od 462.650 kuna…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....