Mazda grabi velikim koracima naprijed, globalno i u Europi bilježeći samo uzlazne prodajne brojke, a sad bi joj dodatni vjetar u leđa mogao dati i posve novi model CX-3, s kojim Mazda po prvi put ulazi u najbrže rastuću tržišnu nišu u Europi, B segment gradskih crossovera. A tu je konkurencija više nego brojna, jer je taj trendovski segment samo lani porastao za gotovo sto posto! Novi će model tako na megdan s Nissanom Juke, Renaultom Captur, Peugeotom 2008 te Citroënom C4 Cactus, ali i Jeepom Renegade te Fiatom 500X.
Mišljenja smo da je Mazda dovoljno dugo čekala na ulaz u ovu nišu, ali pritom očito i već sve naučila na greškama drugih, pa je CX-3 po svemu sjajan auto. Što se, kako smo se imali priliku i osobno uvjeriti na ulicama Barcelone, pokazuje već i samim izgledom - stamena Mazda CX-3 doista izaziva i takozvani WOW efekt. Njezina zamamna mišičava karoserija s izvučenim masivnim blatobranima, visokom bokovima te dugim prednjim krajem sa sjajno ukomponiranom karakterističnom Mazdinom peterokutnom maskom hladnjaka i kratkim stražnjim prevjesom, u svakom slučaju jedna je od pogođenijih u klasi. I još jedna stvar: premda brojka tri u nazivu upućuje da se radi o povišenoj Mazdi 3, Mazda CX-3 je zapravo izrasla na prilagođenoj platformi gradske, nedavno predstavljene nove Mazde 2, koju sa 427,5 centimetara dužine nadmašuje za 21,5 cm, dok je od Mazde 3 kraća za 18,5 cm.
No, što to u praksi znači za vozača i putnike? CX-3 je na visokim nogama, što je svakako dobitak u odnosu na kompakt, jer se stvara dojam nadmoći, a zbog visokog je sjedenja posredno bolja i preglednost u svim smjerovima. Na prednja dva sjedala nudi se komfor Mazde 3, no u odnosu na nju u CX-3 na stražnjoj klupi ima manje mjesta za koljena i ramena putnika, čemu je kumovao i osovinski razmak jednak onom u Mazdi 2 (257 cm). U odnosu na Trojku dio prostranosti se izgubio i zbog šminkerski stisnuto oblikovanog stražnjeg kraja, pa tu u konačnici za dvoje odraslih prosječne visine mjesta ima tek dovoljno. No, zato ima više nego dovoljno mjesta za prtljagu svih putnika, što osigurava raskošan prtljažnik obujma 350 litara i pravilnih stranica.
Kad otvorite vrata CX-3 dočekuje vas kokpit preseljen iz Mazde 2, izrađen od kvalitetne plastike, koji uz dodatke od kože u skupljim izvedbama djeluje visokovrijedno, a dok sjedimo u za ovu klasu iznenađujuće raskošno dimenzionirana prednjim sjedalima, možemo još samo pohvaliti i poslovično odličnu Mazdinu ergonomiju. Kao i to da se u CX-3 od opreme se uz doplatu nudi niz elemenata dosad rezerviranih samo za velike Mazde CX-5 i Mazdu 6: od head-up zaslona do sustava aktivne sigurnosti nadzora mrtvog kuta (BSM), automatskog kočenja u gradu (SCBC), upozorenja na izlazak iz trake (LDWS), automatskih duga svjetala (HBC)... Po pitanju pogona na raspolaganju su dva poznata SkyActiv-G dvolitrena benzinca od 120 i 150 KS (oba sa 204 Nm, koje isporučuju pri 2800 okretaja) te novi dizelski 1,5-litreni turbodizelaš SkyActiv-D sa 105 KS (koji maksimalnih 270 Nm nudi već pri samo 1600 okretaja).
U vožnji je vrlo uglađen i dovoljno snažan, a nama je na kombiniranoj ruti od 100 kilometara (grad/otvoreno) trošio 5,4 litre. U vožnji CX-3 nudi dobro pogođen omjer između udobnosti i Zoom-Zoom filozofije auta za vozača s direktnim volanom, pa i u zavojima djeluje agilno i dobro se kontrolira, no čvršće podešen ovjes ne voli poprečne neravnine na koje se odaziva tupim udarcima. Vrlo preciznim se pokazao ručni 6-stupanjski mjenjač kratkih hodova, koji je serijski kod sva tri motora, dok se automatski 6-stupanjski mjenjač može se dobiti kao opcija. Jednako kao i pogon na sve kotače, preuzet iz Mazde CX-5, samo kod snažnijeg benzinca i dizelaša.
Ukupno, Mazda CX-3 odlično je pogođeni crossover koji nudi brojne kvalitete - od privlačnog izgleda, kvalitetne izrade, solidnog izbora kombinacija motora, mjenjača i pogona te bogate opreme iz većih modela, pa ne čudi ni da za nju golemi interes kupaca bilježe već i hrvatski trgovci. Ostaje tek pitanje cijene… Kad CX-3 tijekom lipnja stigne u salone ona će biti, kako neslužbeno saznajemo, tek mrvicu viša od cijene Mazde 3 s identičnim motorom i paketom opreme. Dakle oko 150.000 kuna za izvedbu sa 2,0-litrenim benzincem od 120 KS i opremom Challenge.
SKYACTIV-D 1.5
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1499 ccm
Snaga 105 KS pri 4000/min
Moment 270 Nm od 1600 do 2500/min
Mjenjač ručni 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 427,5 x 176,5 x 153,5 cm
Osovinski razmak 257 cm
Najveća brzina 178 km/h
0-100 km/h 10,1 sekunda
Potrošnja (tvornička) 4,0 l/100 km
Emisija CO2 105 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski SkyActiv-G 2.0 (120 i 150 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....