Nakon Što je početkom listopada proglašena najljepše dizajniranim, a potom i automobilom godine u Japanu, nova Mazda 2 dobila je 11. studenoga u Berlinu i prvu europsku nagradu - Zlatni volan u izboru više od 300.000 čitatelja njemačkog Bild am Sonntaga, Auto Bilda i sestrinskih izdanja u 25 zemalja Europske unije. I to puna tri mjeseca prije kretanja u prodaju u siječnju 2015. I premda u izgledu ne donosi ništa revolucionarno, kao uostalom ni prethodna generacije iz 1996. (kod nas se prodavao kao Demio), ni druga iz 2002., niti treća iz 2007., riječ je o privlačnom peterosjedu sa svim prepoznatljivim detaljima Mazde. Jedina novost su diodna prednja svjetla koja će početkom iduće godine, dakako, uz doplatu, nositi i blago dotjerane Šestica i CX-5.
Ništa se spektakularno nije dogodilo ni s dimenzijama. P remda je u duljinu narasla lijepih 14 centimetara, sada mjeri prosječnih 4,06 metara, uz međuosovinski razmak dulji 8 centimetara (2,57 metara). Straga je sad dva-tri centimetra više za koljena, a tijesno nije ni u prtljažniku koji proguta poštenih 280 litara, 30 više nego prethodnik iz 2007. Od ponude prostora, međutim, više raduje osjećaj u unutrašnjosti nove Mazde 2, barem kad je riječ o sedam predserijskih automobila za čiji smo upravljač sjeli početkom studenoga u Barceloni. Najmanji model japanskog proizvođača, koji će se i dalje proizvoditi u japanskoj Hirošimi, materijalima i izradom podsjeća na broj veću Trojku, a uz doplatu nudi čitav niz pomagala dosad rezerviranih za skuplje automobile - od head-up zaslona koji sve važne informacije projicira na minijaturni zaslon iznad instrumentne ploče do na dodir osjetljivog zaslona i središnjeg upravljačkog sustava s rotirajućim prekidačem kakvog poznajemo iz Trojke i Šestice.
I cijelu paletu sigurnosne opreme - nadzor mrtvog kuta (BSM), automatsko kočenje u gradu (SCBC), upozorenje na izlazak iz trake (LDWS), automatska duga svjetla (HBC)... Inženjeri japanskog proizvođača dotjerali su i motore: 1,5-litreni četverocilindarski benzinac (Skyactiv-G) i dizelaš (Skyactiv-D), koji će pokretati i Trojku i CX-5. Posebno je uvjerljiv 1,5-litreni turbodizelaš s novom komorom za izgaranje i kompaktnim turbopunjačem promjenjive geometrije, kao i izuzetno niskim stupnjem kompresije (14,8:1). Razvija 105 KS pri 4000 okretaja i lijepih 220 Nm pri samo 1400 okretaja, pa se doslovno poigrava 1040 kilograma teškom Dvojkom. Silovito krene već pri niskim okretajima i stotku hvata za 10,1 sekundu, a na autocesti lakoćom dostiže pristojnih 178 km/h.
Tvornica pritom obećaje potrošnju od 3,4 litara, a u pedesetak kilometara dugom krugu po polupraznim ulicama Barcelone nama je trošio 4,6 l/100 km. Uz već spomenuti dizelaš, u ponudi će još biti i atmosferski 1,5-litreni benzinac s izravnim ubrizgavanjem i 75, 90 ili 115 KS. Dva slabija benzinca dolazit će isključivo sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem (dizelaš i snažniji benzinac sa 6-stupanjskim), a 6-stupanjska automatika dolazit će samo s benzincem od 90 KS. Kad u siječnju stigne u prodaju u naše salone, osnovna Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 sa 75 KS stajat će prihvatljivih 85.480 kuna.
Skyactiv-D 1.5
Tehnički podaci
Motor dizelski, 4 cil.
Obujam 1499 ccm
Snaga 105 KS pri 4000/min
Okr. moment 220 Nm pri 1400/min
Mjenač ručni (6 stupnjeva)
Dimenzije 406 x 170 x 150 cm
Osovinski razmak 257 cm
Najveća brzina 178 km/h
0-100 km/h 10,1 sekunda
Potrošnja 3,4 l/100 km
Emisija CO2 89 g/km
Ostali motori
Benzinski Skyactiv-G 1.5 (75, 90 i 115 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....