Još od afere Dieselgate se govori kako se u Njemačkoj crno piše vlasnicima dizelaša sa „samo“ Euro-5 normom ispušnih plinova. Dizelaši do Euro-6 norme postali su neprihvatljivi, na zub su ih uzeli i zeleni i zakonodavci kao i sve više gradova koji ih izbacuju sa svojih ulica.
Snažno je bila odjeknula i inicijativa da se automobilima s dizelskim motorima do Euro-6 norme zabrani prometovanje Autobahnom, no to je srećom, bio tek odjek histerije koja je zahvatila Njemačku nakon već spomenute afere i svega što je uslijedilo...
S druge strane, trgovci rabljenima i kupci s "istočnih" tržišta, poput Poljske, Bugarske, Ukrajine, Rumunjske, Srbije te Hrvatske, trljali su dlanove zbog događanja u nadi kako će se Nijemci preko noći odreći svojih automobila i kako će dio Euro-5 dizelaša koji prometuju njemačkom u jednom trenutku biti dostupni "za nikakve pare". Međutim, to se nikada nije dogodilo, barem ne u tolikoj mjeri.
Razloga je nekoliko. Nijemci nekako moraju na posao (prosječni Nijemac do posla vozi 17 kilometara), a ne pada im na pamet biciklirati na tako duge rute (što su im predložili Zeleni), ili kupiti novi, čišći automobil što im je jedino rješenje prema dosadašnjim sugestijama državnih ureda, pa su se većinom nastavili voziti u svojim Euro-5 dizelašima.
Tako većina nije prodala svoje automobile, pa s nije ni stvorila masa vrlo povoljnih dizelaša iz Njemačke. Cijene su na koncu bile pale oko 20 posto pale tek skupljim modelima. Ali, priča ide dalje...
Konkretno, trenutno je na njemačkim cestama u pogonu oko 5 milijuna osobnih vozila na dizel koji ispunjavaju normu Euro-5 čije su vlasnike zapravo sami proizvođači automobila ostavili na cjedilu: tek teškom mukom su uopće pristali nadograditi program računala automobila kako bi vozilo doista emitiralo manje dušikovog oksida, ali se pokazalo i da se ti motori „muče" s takvim novim programom i da to nije to po pitanju komocije vožnje, performansi i same potrošnje.
Dakle, tehnički su vozači dizela prihvatili mogućnost ugradnje dodatnog pročišćivača s kojim bi mnogi dizelaši s Euro-5 došli na Euro-6, jer naravno, proizvođači su imali drugi savjet za vlasnike: kupite novi automobil, piše Deutche Welle.
Nadležne službe su dosad podržavale takvu poslovnu politiku proizvođača automobila da se kod njih automobili opreme filtrima (nerado), ali je ideja bila da se kupuju novi automobili, jer drugi uređaji nisu imali tehnički certifikat proizvođača koji bi dopuštao njihovu ugradnju.
Ipak, nedavno je zbog velike mase takvih automobila, Savezni ured za motorna vozila (KBA) izdao dozvolu za takve uređaje u određenim vrstama vozila i dopustio ugradnju dodatnog sustava čišćenja jer ispušni plinovi iz jednog Euro-5 dizelaša zapravo tehnički mogu biti mnogo čišći. Sada se proizvođači filtra guše od upita i ne mogu zadovoljiti potražnju, navodi DW.
Tehnički, u nizu dizelskih vozila koja su u okvirima Euro-5 je moguće značajno pročistiti njihove ispušne plinove. Sada pak u toj situaciji proizvođači vlasnike Euro-5 dizelaša pozivaju u salone nudeći im popuste na kupnju novih automobila! No, želja vlasnika da osposobe svoje Euro-5 dizelaše, nerijetko tek nekoliko godina stare i s ne osobito mnogo kilometara, je golema.
Što se tiče filtara, samo specijalist za automobilsku opremu i filtre Twintec Baumont je u nekoliko tjedana dobio skoro 14.000 upita za ugradnju njihovog sustava BNox-Systems. Taj sustav su još prije dvije godine pokazali i stručnjacima Volkswagena sa kojim su vrijednosti ispuha jednog Passata spustili daleko ispod norme Euro 5, ali VW nije htio ništa čuti. Naravno...
Čak je i automobilski klub ADAC je potvrdio kako to odlično funkcionira. Inače, tvrtka Twintec Baumont je iskusni proizvođač sustava za dodatno pročišćavanje ispušnih plinova i kod teretnih i vozila javnog prijevoza.
Naravno da se osjećala pozvanom – i vidjela golemu poslovnu šansu u poslu kod dizelaša koje treba učiniti čišćima: „Kad smo vidjeli potencijal, unaprijedili smo naš sustav i prilagodili ga osobnim vozilima", laže predsjednik uprave Baumont Group, Marcus Hausser.
Njemački savezni ured za motorna vozila je objavio popis od oko šezdesetak modela koncerna Vokswagen gdje dopušta ugradnju pročišćivača Twintec Baumonta, a priprema se popis i vozila drugih proizvođača. Hausser procjenjuje kako bi to nadogradnja imala smisla za oko tri milijuna vozila, „ali ne smije se nadograđivati baš svako vozilo. To znači, mi polazimo od toga da bi barem kod 40 postao vozila to imalo smisla."
I neovisni inženjeri autokluba ADAC su detaljno ispitali nove filtere - i potvrdili njihovu učinkovitost. Zašto takvi filteri nisu ugrađeni već kad se auto proizvodio - to je drugo pitanje. Trošak uređaja i ugradnje iznosi negdje oko 3.300 eura i sad je veliko pitanje, kako će se ponašati koncern poput Volkswagena koji svoja vozila prodaje u čitavom svijetu. Naime, proizvođači su suočeni s čitavim nizom sudskih tužbi i barem kada je riječ o njemačkim vlasnicima, pokazuju spremnost sudjelovati u trošku do najviše 3000 eura.
To nipošto ne znači da će to biti spremni i za vlasnike tih vozila u Hrvatskoj ili drugdje u inozemstvu i tu vlasnicima tih vozila u pravilu tek predstoji bitka s lokalnim predstavništvom. No proizvođač filtara je u svojoj kalkulaciji tako došao do oko 300 eura troška za njemačkog vlasnika vozila – i ispravno pretpostavlja da je to mnogim vlasnicima zanimljivo.
Konačno, ne samo da će tako smjeti i dalje voziti kroz njemačke gradove, nego se tako povećava i prodajna vrijednost rabljenog vozila, koje neposredno neće primjerice put Hrvatske s vrlo niskom cijenom. Tvrtka Baumont već stoji spremna i za nadogradnju važnijih modela Mercedesa: i on je pokazao spremnost financijski pomoći takvu preinaku, a trebala bi uskoro stići i dozvola Ureda za motorna vozila.
Naravno, to je golem posao za tu tvrtku: „Polazimo od toga da u sljedeće tri godine imamo potencijal ostvariti promet od oko 170 milijuna eura", kaže nam Hausser. Već sljedeće godine će ostvariti promet od 30 milijuna eura, a i direktor te tvrtke nam kaže kako nisu jedini i kako „ima još dva, tri proizvođača koji se bore u istoj klasi kao i mi." Tu su se onda i poslovno opredijelili za različite marke vozila pa tako njegovi konkurenti nude preinake i za BMW ili Volvo.
Mjere su zapravo odlučene na "Sastanku na vrhu o dizelu" s njemačkom vladom i tu je i Berlin pokazao spremnost novčano pomoći vlasnicima. Ali tu nema riječi o tim njemačkim vozilima koji se koturaju u inozemstvu... Kompromis s proizvođačima vozila jest i da Baumont ne namjerava sam ugrađivati te filtre – on nema niti kapaciteta preurediti milijune vozila.
To bi se činilo u ovlaštenim servisima Volkswagena kako bi svi mogli i dalje jamčiti za kvaliteta učinjenog servisa. No niti to neće biti dovoljno, nego Baumont Group već pregovara s lancima neovisnih auto-servisa. Jer Marcus Hausser ne može reći, kad bi taj posao mogao završiti: „To ovisi o brzini kojom su u servisu sposobni ugraditi ovaj dodatak. A ovisi i o tome, kako brzo se vlasnici odluče na ovu preinaku."
Što se proizvođača tih filtra tiče, oni nam tvrde kako ih imaju dovoljno na zalihi i kako tu neće biti uskog grla. A zanimanje je veliko, ne samo za osobna vozila: dizelaši sa Euro 5 normom su veoma često i kombiji poduzetnika, tako da bi zabrana tih vozila bio ozbiljan problem i za lokalno gospodarstvo svakog grada. Specijalist za preinaku takvih vozila je doduše njihov konkurent, tvrtka HJS, ali i Baumont ima što ponuditi i vlasnicima takvih vozila...
-->
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....