Agencija za zaštitu okoliša Europske unije objavila je u srijedu nove podatke koji pokazuju da se prosječna emisija CO2 novih automobila registriranih u EU-u i Velikoj Britaniji u 2018. godini drugu godinu zaredom povećala, dosegnuvši 120,8 g / km, što je povećanje od 2 grama.
Sada se proizvođači automobila upozoravaju da moraju pojačati napore kako bi ispunili stroge ciljeve po pitanju štetnih emisija ili se suočili s visokim novčanim kaznama.
Cilj je smanjiti emisije za 27 posto u odnosu na razinu iz 2018., pri čemu će ciljevi za 2020. godinu biti postavljeni u prosjeku 95 g / km za nove automobile.
"Proizvođači će morati poboljšati ekonomičnost svoje flote i ubrzati uporabu vozila s nultom i niskom emisijom", stiže depeša iz Europske komisije.
Navodno je povećanje prosječnih emisija u novim automobilima uzrokovano (uglavnom) neprestanim prelaskom s dizelskih goriva na automobile na benzinski pogon, a udio dizelskog voznog parka smanjio se za 9 posto, izvještava Autonews Europe. Još u 2018. godini 60 posto novih automobila pokretao je benzin, dok je na dizelaše otpalo 36 posto.
Na ovu promjenu emisija također utječu i trendovi po pitanju izboru modela automobila kod europskih kupaca, a riječ je o sve više velikih i teških SUV modela s benzinskim motorima.
"Nove registracije automobila s niskom i niskom emisijom emisije povećane su u 2018. godini, ali predstavljaju samo oko 2 posto registracija novih automobila, u odnosu na 1,5 posto u 2017. godini", dodaju iz Komisije.
Smanjenje emisija CO2 jedan je od najvećih izazova za EU. Unija želi postati klimatski neutralna do 2050. u okviru svoje ambiciozne strategije "Zelenog dogovora" tako da se već razmatraju još strože ciljeve za smanjenje zagađenja iz automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....