NA DVA KOTAČA

PREDSTAVLJAMO YAMAHA TMAX SX Mjesto na tronu već je rezervirano

Yamahin maksi u šestom izdanju bogatije je opremljen i lakši, a dotjerana ciklistika i ovjes unaprijedili su dinamičke osobine koje su uz motor oduvijek bile glavni aduti. Uz standardnu ponuđene su i dvije dodatne verzije
 Yamaha

Prva verzija TMaxa predstavljena je 2001., no kao da je Yamahin maksi skuter oduvijek tu. Profinjen, snažan s voznim karakteristikama vrlo sličnim klasičnim motociklima, unatoč zahtjevnoj cijeni koja ga je oduvijek pratila, TMax je u kolektivnoj svijesti postao definicija maksiskutera. Dodamo li impresivnu brojku od 250.000 prodanih primjeraka, može se reći da je s godinama postao gotovo zaseban Yamahin brand.

Foto: Yamaha

Za Japance bila je to dodatna obaveza i šesta generacija ponuđena je u tri verzije koje se razlikuju opremom. Uz standardnu izvedbu ponuđeni su sportski SX i komforu okrenut DX s grijanim ručkama i sjedalom, tempomatom i električno podesivim vjetrobranom. Dizajnerske poveznice s prethodnom verzijom su naglašene, ali nova prednja i stražnja led svjetla te kraći i agresivniji ispuh, uz ostale novotarije na oklopu, donose moderniji i sportskiji izgled.

Okvir je temeljito dotjeran, što je omogućilo smanjenje ukupne mase za 9 kg, ali i izmjene na ciklistici. Prednji kotač izbačen je dodatnih 6 mm, stražnja vilica duža je za 40, ali je međuosovinski razmak manji za 5. Stražnji amortizer zadržao je vodoravnu poziciju i nudi 117 mm hoda, a u DX izvedbi i mogućnost podešavanja kompresije, što i nije najjednostavnije izvesti zbog skrivenosti ručice za regulaciju. Dvocilindarski motor prilagođen je Euro 4 normama, pri čemu nije izgubio ništa od svojih performansi, a za njegovo pokretanje dovoljno je približiti se. Novi TMax serijski je opremljen sustavom pokretanja bez ključa, što je i efektno i praktično. Iskušali smo sportsku SX verziju kod koje su (kao i kod ostalih) vozači nižeg rasta prinuđeni na poneki kompromis u potrazi za optimalnim položajem, ali za one iznad 180 cm sve je na svom mjestu.

Od samog starta TMax djeluje solidno i ulijeva povjerenje. Nema vibracija, ne čuje se ni najmanje škripanje plastike, a ručica gasa (ride by wire sustav) omogućava milimetarsko doziranje snage koje se savršeno razvija s okretajima. Dostupna su dva programa rada motora koji se biraju pomoću tipke na upravljaču. Početni mekši i drugi koji pruža više sportskog ugođaja i uključuje svu raspoloživu moć motora. Ohrabreni sustavom kontrole proklizavanja (TCS), još jednom novotarijom koju TMax donosi u serijskoj opremi, nemilosrdno smo odvrtali gas pri svakom izlazu iz zavoja.

Elektronika je vrlo učinkovita i odmjerena, pri čemu snaga (46 KS pri 6750 okretaja) i okretni moment (53 Nm pri 5250 okretaja), brojke zbog kojih je TMax jedan od najboljih skutera na tržištu, još više dolaze do izražaja. Unatoč masi od 213 kg motor je dovoljno snažan za jurnjavu zavojitim cestama, ali i vožnju na duže rute bez imalo napora. Stabilan pri većim brzinama, s lakoćom prihvaća promjene smjera i prebačaje težišta. U zavoje ulazi bez oklijevanja, spreman za nagibe i poslušno praćenje zadane putanje. Istodobno ni iznenadne korekcije nisu zahtjevne i ne iziskuju posebnu vještinu. Dinamičke kvalitete ponovno su detalj koji čini razliku u odnosu na suparnike.

Ukratko

TMax SX cilja na sportski nastrojene vozače i prepoznaje se po agresivnijim grafikama. Cijena je 93.500 kn, odnosno 2600 više u odnosu na osnovni model

Novost je klinasti remen završnog prijenosa načinjen od ugljičnih vlakana i širok tek 25 mm (prethodni 40). Premda je stražnja vilica sada duža 40 mm, međuosovinski razmak kraći je 5 mm

Instrumenti su zadržali analogno-digitalnu kombinaciju, a TFT displej uz uobičajene podatke pokazuje i temperaturu zraka. Pametni ključ serijski je dio opreme, a prostor ispod sjedala je narastao i pruža dovoljno mjesta za dvije jet kacige

Stražnji monoamortizer dobio je nove spone s vilicom i okvirom, a u najbogatije opremljenoj verziji DX i mogućnost podešavanja na kompresiju

Yamaha TMax SX

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra postavljen vodoravno,

4 ventila, 4 takta, hlađenje tekućinom

Obujam 530 ccm

Snaga 46 KS pri 6750/min

Moment 53 Nm pri 5250/min

Provrt x hod 68 x 73 mm

Mjenjač automatski CVT

Prijenos remen

Okvir dvostruke aluminijske grede

Ovjes sprijeda teleskopska vilica

hoda 120 mm, straga monoamortizer

hoda 117 mm

Kočnice sprijeda dvostruki disk promjera

267 mm,straga disk 282 mm; ABS

Gume sprijeda 120/70 R15,

straga 160/60 R15

Dužina 2200 mm

Međuosovinski razmak 1575 mm

Visina sjedala 800 mm

Masa 213 kg

Spremnik goriva 15 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. listopad 2024 17:32