MOTOCIKLI

Predstavljamo novu igračku za gospodu i pustolove: čudesni KTM 1290 Super Adventure

Sedam godina od predstavljanja, top-model austrijskog adventura dobio je novu geometriju i dotjerani motor koji zadovoljava Euro 5
KTM 1290 Super Adventure
 Rudi Schedl/ KTM

BMW R 1200 GS već godinama je na vrhu ljestvice najprodavanijih motocikala u Europi. Austrijanci bi im, dakako, rado preoteli pokojeg kupca, pa su za 2021. temeljito dotjerali svog predstavnika u high-performance adventure kategoriji - 1290 Super Adventure. Najviše promjena pritom je doživjela geometrija, jer je glava upravljača pomaknuta za centimetar i pol unatrag, skraćen je okvir, a produljena stražnja vilica.

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

Uz to, dvodjelno sjedalo sniženo je cijeli centimetar (na 88 centimetara), a spremnik goriva spušten je niz bokove, pa je težište osjetno niže nego dosad (trodjelni je, a i dalje prihvaća 23 litre).

Prednost? Austrijski adventure trebao bi biti još upravljiviji nego dosad, a vozač bi trebao uživati još više slobode u kretanju na motociklu. Kućni specijalist za ovjes WP pobrinuo se za novi poluaktivni ovjes, koji zahvaljujući elektromagnetskim ventilima neprestano kontrolira protok ulja u prednjoj upside-down vilici i stražnjem monoamortizeru.

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

A kad smo već kod elektronike - 1290 Super Adventure je dobio sve aktualne anđele čuvare, od kontrole proklizavanja i stabilnosti, off-road ABS... Osnova je, dakako, novi Boschov senzor koji prati kretanja u svih šest smjerova (6-D). Sva se pomoć, naravno, može i potpuno isključiti.

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

Vozač, također, može birati između tri tvornička programa rada motocikla - Rain, Street i Off-road - dok četvrti, individualni dolazi samo uz doplatu (Rally). Cijelim se sustavom upravlja putem novog 7-inčnog TFT-zaslona. Tvornički se, također, isporučuje i prilagodjivi, radarski tempomat s pet mogućih udaljenosti u odnosu na vozilo ispred...

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

Legendarni LC8 agregat, koji pokreće sve high-performance motocikle iz Mattinghofena, trebalo je dotjerati da zadovolji strogu normu Euro 5. Dvocilindraš s cilindrima pod 75 stupnjeva i priličnih 1301 ccm i dalje, međutim, razvija lijepih 160 KS, ali sad najranije pri 9000 okretaja (250 više nego prije), uz 2 Nm veći okretni moment - 138 Nm pri 6500 okretaja (250 manje nego prije).

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

Umjesto prijašnjeg jednog sad ima dva hladnjaka i dodatne kanale za strujanje svježeg zraka oko nogu vozača, a novi su i klipovi, prijenosni mehanizam (uz doplatu i quickshifter) te ispušni sustav s dvostrukim zadnjim loncem (Akrapovič). Filtar zraka sad se sastoji isključivo od vertikalnih umjesto horizontalnih lamela, pa ga prašina i pijesak ne mogu začepiti.

image
KTM 1290 Super Adventure
Rudi Schedl/ KTM

U daljnje modifikacije za 2021. ulaze i nove Bridgestoneove Adventure gume, svježe boje i grafike, kao i pametni ključ. Osnovni Adventure S stoji 148.200 kuna, dok R izdanje sa žbičanim naplacima i klasičnim umjesto poluaktivnih amortizera, uz hod dulji priličnih 20 milimetara, stoji 154.300 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. listopad 2024 20:34