Pad prodaje na najvećem svjetskom automobilskom tržištu teško pogađa i Porsche. Nakon što je u Kini 2024. godine isporučio 28 posto manje automobila, negativan trend nastavlja se i ove godine, a direktor Porschea China Alexander Pollich bez uvijanja priznaje da je konkurencija jača nego ikad. U razgovoru za Automobilwoche opisao je ondašnje tržište kao iznimno agresivno i promjenjivo, a lokalne brendove kao tehnološki i cjenovno iznimno potkovane.
"Tempo inovacija u Kini je zapanjujući, kao i raznolikost ponude. Cijene i marketinške strategije mijenjaju se iz dana u dan. Odjednom ste suočeni s mnoštvom novih sudionika, a njihovi automobili uistinu odgovaraju ukusu kupaca", rekao je Pollich, dodajući da Porsche "prihvaća izazov".
Situaciju dodatno otežava snižavanje praga za luksuzni porez, s 1,3 milijuna na 900 tisuća juana (oko 49.300 eura), čime je velik dio Porscheovih modela postao još skuplji. Prosječna cijena novog Porschea u Kini ionako je tik ispod milijun juana.
Zbog toga je Porsche prisiljen rezati mrežu salona. Sa 150 u 2024. godini već su pali na 120, a do kraja iduće godine ostat će ih samo 80. Prodavači pritom željno očekuju nove modele s motorima s unutarnjim izgaranjem, koji bi trebali vratiti dio izgubljene publike. Ključni aduti su potpuno novi Macan na benzin i veliki SUV s tri reda sjedala koji je trebao biti isključivo električan, ali će prvo stići s klasičnim motorima.
Pad prodaje pritom nije izoliran slučaj: BMW Group je prošle godine pao 13 posto, Mercedes sedam, a Audi 10,9 posto. Svi se bore protiv istog fenomena, lokalnih brendova koji nude visokotehnološke električne modele po cijenama koje zapadni proizvođači teško mogu pratiti.
Pollich zato upozorava da će 2026. biti "izazovna" godina, no jasno poručuje da Porsche ne planira osnivati paralelni brend poput Audijevog novog AUDI-ja. Fokus ostaje na jačanju osnovne ponude.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....