Prije osam godina, nakon otkrića afere ‘Dieselgate‘ u kojoj su Volkswagen, Audi i Porsche uhvaćeni kako koriste softver za varanje na testovima emisija štetnih plinova, sve je krenulo nizbrdo za dizelske motore. Iako su ih se mnogi proizvođači u međuvremenu odrekli, hajka na dizelaše ne prestaje.
Prema najnovijoj studiji koju je objavila neprofitna istraživačka organizacija ‘Međunarodno vijeće za čisti transport‘ (ICCT), čak 77 posto automobila s dizelskim motorom na europskim cestama proizvodi razine emisija koje ukazuju na prisutnost uređaja za manipulaciju s podacima o emisiji štetnih plinova.
Prekomjerne emisije ukazuju na ‘vjerojatno korištenje‘ zabranjenog uređaja kojim se smanjuje emisija prilikom testiranja.
Koristeći podatke iz 1400 službenih vladinih testova, studija je otkrila da 77 posto Euro 6 dizelskih automobila (Euro 6 je naziv aktualnih EU pravila o emisijama) i 85 posto starijih Euro 5 vozila ima ‘sumnjive‘ rezultate.
‘Ekstremne‘ razine emisija pronađene su u najmanje 40 posto testova, dokazujući da je prisutnost uređaja za isključivanje u tim slučajevima bila ‘gotovo sigurna‘.
U izvješću se procjenjuje da je na cestama u Europskoj uniji i Velikoj Britaniji trenutno 19 milijuna vozila sa ‘sumnjivim‘ razinama emisije i 13 milijuna s ‘ekstremnim‘ razinama.
‘Ovi rezultati predstavljaju čvrste dokaze za vlasti da napokon istraže i poduzmu mjere za rješavanje velikih zdravstvenih rizika koje predstavljaju dizelski automobili na našim cestama‘ - rekao je Peter Mock, izvršni direktor ICCT-a za Europu.
Kako navodi Politico, tri nevladine ekološke organizacije rekle su da će tužiti francusku, britansku i njemačku vladu zbog njihove ‘nesposobnosti da se uhvate u koštac s pošasti ilegalnih uređaja‘ i natjerati proizvođače automobila da plate troškove povlačenja neispravnih dizelskih automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....