PREDOMISLIO SE

Bivši šef Audija konačno priznao ulogu u ‘Dieselgate‘ skandalu te izbjegao dugotrajnu robiju

Ovaj tjedan Stadler je konačno rekao njemačkom sudu da priznaje svoju ulogu u skandalu s emisijama ‘Dieselgate‘

Rupert Stadler

 Profimedia

Repovi možda i najvećeg skandala u autoindustriji Dieselgatea i danas se vuku po sudovima. Bivši predsjednik Uprave Audija Rupert Stadler je konačno rekao njemačkom sudu da priznaje svoju ulogu u skandalu s emisijama "Dieselgate". Budući da je optužen za prijevaru u srpnju 2019., iako je tehnički samo priznao da je "mislio da je moguće prodavati aute s namještenim emisijama", prijetilo mu je i do 10 godina zatvora.

image

Dizelsko gorivo (ilustracija)

Profimedia

Stadler je ranije ove godine već bio sklopio dogovor koji je značio da će se izvući s 1,5 do 2 godine uvjetne zatvorske kazne umjesto pravog zatvora ako prizna optužbu za prijevaru iz nehaja. Sada ovotjedno službeno priznanje znači da je Stadler blizu mogućnosti da ostavi sve to iza sebe i nastavi dalje.

Podsjetimo, bivši šef Audija ranije je poricao sve nedjela, ali sada priznaje da je dopustio da vozila koja su bila manipulirana dodavanjem uređaja za varanje na emisijama ostanu u prodaji čak i nakon što su te uređaje otkrili regulatori. Njemački tužitelji tvrde da je Stadler znao za prijevaru do rujna 2015., a možda i mnogo ranije, ali je zažmirio na to, što znači da su se ilegalno modificirani automobili još uvijek prodavali 2018.

image

2.0 TDI

Volkswagen AG

Presuda se očekuje u lipnju, a trebala bi rezultirati time da Stadler zbog priznanja može slobodno odšetati sa suda, iako neće izbjeći sve oblike kazne. Osim što mu je izrečena uvjetna kazna, što očito znači da će imati kriminalni dosje koji bi mogao utjecati na njegovu radnu sposobnost, Stadler je već proveo četiri mjeseca u istražnom zatvoru i vjerojatno će morati platiti pozamašnih 1,1 milijun eura.

image

Volkswagen (ilustracija)

Volkswagen AG

Stadlerovom bivšem kolegi, bivšem izvršnom direktoru Volkswagena Martinu Winterkornu također se trebalo suditi zbog njegove uloge u skandalu, no slučaj je pauziran zbog njegova lošeg zdravlja. Afera "Dieselgate" koštala je VW više od 30 milijardi dolara kazni i nagodbi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 01:48