Sve je išlo po planu. Prvo smo sredinom kolovoza prošle godine na špijunskim fotografijama objavljenima u talijanskom Motociclismu ugledali još zamaskiran testni model da bismo već u studenome na salonu u Milanu vidjeli i serijsko izdanje novog KTM 890 Duke R, ali gotovo bez ikakvih podataka od ljudi za odnose s javnošću tvrtke iz Mattinghoffena.
I baš u trenutku kad je trebala uslijediti objava detaljnijih informacija i prve probne vožnje, sve je pokvarila korona. Svjetska je premijera 31. ožujka održana virtualno, na You Tubeu, a probne vožnje odgođene su do daljnjega.
Dvije godine nakon lansiranja svog prvog nakeda pokretanog rednim dvocilindrašem 790 Duke, KTM predstavlja paprenije izdanje - novi 890 Duke R, ljubiteljima austrijske kuće poznatijeg pod nadimkom Super Skalpel.
Srce motocikla druga je generacija dvocilindraša LC8 sa 121 KS pri 9250 okretaja, uz najveći okretni moment od 99 Nm pri 7750 okretaja. Tih dodatnih 16 KS u odnosu na standardni 790 Duke posljedica je prije svega rasta provrta i hoda (90,7 x 68,8 mm).
U odnosu na 790 Duke drukčiji je i položaj u sjedalu s nižim i ravnijim ručicama upravljača i unatrag pomaknutim osloncima za noge, a zahvaljujući izdašnoj upotrebi aluminija lakši je i lijepa 3 kilograma - sa 166 kilograma najlakši je u klasi nakeda do 900 ccm.
Uz to dolazi i vrhunski ovjes s dijelovima sestrinskog White Powera. Sprijeda je 43 milimetra široka i potpuno podesiva upside-down vilica WP Apex s 320-milimetarskim diskovima i kliještima Brembo Stylema, a straga samo u predopterećenju podesiv monoamortizer.
Šesterostupanjski mjenjač i proklizavajuća spojka dolaze serijski, dok je quickshifter na popisu dodatne opreme. Duke R će se prodavati po cijeni od 103.400 kuna, što je 14.100 kuna više od standardnog 790 Duke sa 105 KS.
Ukratko
Dotjerani sustav protiv proklizavanja i proklizavajuća spojka isporučuju se serijski, a uz doplatu stižu quickshifter i način rada Track (staza)
Redni je dvocilindraš dobio dodatnih 100 ccm, ali i nove klipove, klipnjače, radilicu, ventile... i snažniji je lijepih 16 KS (ukupno 121 KS). Nije nov samo motor, i položaj sjedenja je drukčiji - upravljač je niži
S motociklom su premijeru doživjele i Michelinove nove gume Power Cup 2, prema tvrdnjama proizvođača “gume za trkaću stazu s dozvolom za izlazak na cestu”
Elektronika je posljednja riječ tehnike, pa Duke R uz ABS za zavoje s mogućnošću isključivanja rada straga (Supermoto), raspolaže 6D senzorom naginjanja i inercijskom platformom posuđenima s 1290 Super Duke R
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....