Automobili grupe B Svjetskog prvenstva u reliju vrlo su brzo i nemilosrdno zabranjeni 1986. godine nakon što su finski trkač Henri Toivonen i njegov američki suvozač Sergio Cresta na reliju Tour de Corse izletjeli u provaliju u Lanciji Delti S4, pri čemu se automobil s karoserijom od lakog kevlara brzo zapalio kad su obojica smrtno stradali.
To nije bio prvi takav slučaj, ali je bio posljednji u grupi B, koju i danas mnogi nazivaju "zlatnim dobom" relija. Automobili skupine B bili su uzbudljivi, brutalno snažni reli bolidi koji su zahtijevali neizmjerne vozačke vještine i do danas su postali istinske legende motosporta.
Sada se pruža "jednom u životu" prilika za (dobro potkožene) fanove bolida grupe B: Artcurial će, naime, 5. veljače na aukciji Parisienne 2021” u Parizu nakon puna tri desetljeća ponuditi rijetku zbirku od čak sedam najpoznatijih bolida grupe B koje su prikupili dvojica kolekcionara nakon što je bilo ugašeno natjecanje.
Jedan od njih je čuvena Lancia Delta S4 iz 1985. godine, identičan primjerak onom u kojem je stradao Toivonen 1986. godine, pa Peugeot 205 Turbo 16 E2 u kakvom je na istoj utrci pobijedio Francuz Bruno Saby, vraćen u specifikacije Tour de Corse ’85 i jedan od samo 20 E2 ikad napravljenih.
Međutim gušt vlasništva nad svih sedam primjeraka neće biti nimalo jeftin: očekuje se da će se Lancia i Peugeot prodati za od 600.000 do 800.000 eura, velika zvijezda kolekcije je kultni Audi Quattro Sport S1 iz 1988. godine i najveće "čudovište" od svih koji može ubrzati od 0 do 100 km/h za tek 2,6 sekundi, a u tijelu od kevlara postavljenog na čelični monokok postizao je 500 konjskih snaga.
Kupljen je izravno od Audi Sporta i čak dolazi s kupoprodajnim ugovorom koji pokazuje da je prije odlaska u muzej brojao tek 1000 kilometara. Očekuje se da će se ovaj reli automobil prodati za iznos od 1 do 1,3 milijuna eura, a vožen je bio samo na eventu Race of Champions 1988. godine.
Prema riječima čuvenog vozača Hannua Mikkole o tom Audiju, "kad biste krenuli, to bi bilo takvo ubrzanje da biste pomislili kao vam se kamion od pet tona pri punoj brzini zabio u leđa. Snaga je bila nečuvena." Mikkola je vozio Audi Quattro Sport S1 kao i legende poput Waltera Röhrla, Bobbyja Unsera i Stiga Blomqvista.
Povijest pamti i da je Michele Mouton bila prva žena koja je postavila svjetski rekord na međunarodnoj "Utrci pod oblake" Pikes Peak u Audiju Sport S1 1985. godine.
Također je ponuđen i mitski Renault 5 Maxi Turbo iz 1985. godine za kojeg se računa da će postići cijenu od 400 do 600 tisuća eura, pa MG Metro 6R4 iz 1985. godine po cijeni od 280 do 360 tisuća eura, potom jedan od samo 148 preživjelih Fordovih RS200 iz 1986. godine za iznos od 250 do 400 tisuća eura i na koncu još jedna "Kraljica" - Lancia 037 iz 1985.godine za koju se očekuje da će postići između 500 i 800 tisuća eura.
Vjerojatno će se automobili prodati pojedinačno jer bi svi zajedno, ako se prodaju prema najvišoj procjeni, novog vlasnika mogu stajati čak 5 milijuna eura ili preračunato 37 milijuna kuna... Kakva kolekcija!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....