Znaš da imaš novca samo za Hyundai, Opel, Ford ili Kiju, ali unatoč tome pogled svako malo čeznutljivo skrene prema oglasima s Audijima... Na koncu, malo maštanja ne može škoditi.
Česta je to sudbina kupaca rabljenih automobila, pa tako i onih koji gledaju kako se domoći dobrog rabljenog Q5 prve generacije (2008.-2016.).
Da, rabljeni Audiji tradicionalno dobro drže cijenu, ali unatoč tome relativno lagano pronalaze kupca. U slučaju gotovo osam godina starog primjerka Q5 na našem testu, s blizu 150 tisuća kilometara, ponovno smo se uvjerili zašto rabljeni, dobro održavani i sačuvani Audiji, još ako su i dobro opremljeni, uživaju tako visok status.
Izvana izgleda praktički kao nov, a odlično mu se drži i unutrašnjost, kao još jedna potvrda da Audijeva čvrsta izrada i kvalitetni, masivni materijali fenomenalno podnose godine i kilometre.
Samo malo veća glatkoća volana i mjenjača otkrivaju da je u pitanju auto koji je dosad radio više 20 tisuća kilometara godišnje. Sjedala ne gube na formi, baš ništa se ne klima i ne cvrči, površine ostavljaju osjećaj dugovječnosti, a ni zvučna izolacija nije popustila.
Prostranost je jako dobra, a udobnost korektna, iako ne treba očekivati ljuljuškanje kao u francuskim konkurentima. Međutim, po pitanju preciznosti u držanju putanje, robustan ovjes spada u vrh klase.
Glede motora i pogonske tehnologije, generalno nema tajni. Fokus je na dizelašima, poglavito 2.0 TDI, koji je imao nekoliko varijabli snage, ovisno o godištu i tržištu.
Motor koji radi u nizu automobila koncerna Volkswagen na glasu je kao dobar, kapacitetan i štedljiv stroj, malo bučniji i grublji, koji uz uredno održavanje može odvaliti veliku kilometražu.
Mehaničarima je upravo zbog velike rasprostranjenosti, od Golfa i Passata do A4 i A6, ali i svih Seata i Škoda kompaktne i srednje klase, dobro poznat pa održavanje i izvan ovlaštenog servisa nije problematično. I danas je jedan od osnova ponude koncerna.
Veliki i kompleksniji 3.0 TDI dizelaš, a naročito benzinski motori na našem tržištu su raritet. Interes z anjima je slab pa je i ponuda skromna, uz poneki zalutali primjerak koji čeka na rijetkog namjernika. S druge strane, quattro pogon i automatski S-tronic mjenjač (Audijev naziv za DSG) nisu tako rijetki.
Kod takvih primjeraka preporučljivi su temeljit test rada u ovlaštenom servisu i uvid u servisnu povijest, ali i puna koncentracija prilikom vlastite probne vožnje.
Bilo kakav čudan zvuk ili trzanje poziv su na oprez, jer popravci mjenjača, diferencijala i njihovih sekundarnih sklopova nisu dječja igra. S druge strane, statistike ni za koji dio Q5 ne bilježe nikakve veće sistemske boljke, što je znak da je prva generacija u startu jako dobro složena.
Podaci
Godište 2013.
Kilometara 143.000
Cijena 160.000 kuna
Povijest modela - Audi Q5
2008. predstavljen sredinom godine na salonu u Pekingu, a prodaja krenula krajem godine. Ponuđen je niz dizelskih 2.0 TDI i 3.0 TDI motora te benzinskih FSI i TFSI. Ovisno o motoru, ručni mjenjači imali su šest brzina, a automatski Tiptronic i DSG šest, sedam ili osam
2009. na EuroNCAP testu očekivano osvaja pet zvjezdica
2012. u sklopu dizajnerskog i tehnološkog poboljšanja većina motora je dorađena, nekima blago dignuta snaga, a atmosferski benzinac 3.2 zamijenjen je 3.0 turbom. Uvedeni su i hibrid benzin-struja s ukupnih 245 KS te sportski SQ5 TDI (313 i 326 KS)
2013. i 2014. uvedene dodatne verzije snage pojedinim motorima i nove kombinacije s mjenjačima i pogonima
2016. kraj proizvodnje i predstavljanje novog, sada aktualnog modela
Q5 2.0 TDI quattro
Motor turbodizelski
Obujam 1968 ccm
Snaga 125 kW/170 KS na 4200/min
Moment 380 Nm na 1750/min
Mjenjač automatski DSG, 7 brzina
Pogon 4x4, quattro
Dimenzije 463 x 190 x 165 cm
Osovinski razmak 281 cm
Prtljažnik 540 litara
Masa 1895 kg
Najveća brzina 200 km/h
0-100 km/h 9,0 sekundi
Izmjerena potrošnja 7,7 l/100 km
C02 ispuh 159 g/km
CIJENE - REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 420 kn
Prednje pločice (par) od 330 kn
Zamašnjak LuK od 5760 kn
Hladnjak Mahle od 870 kn
Kompresor klime od 2225 kn
Dizna Bosch (kom) 2870 kn
Elektropokretač od 860 kn
Alternator od 1615 kn