Ono što VW Golf znači u kompaktnoj klasi to vrijedi i za model Polo u gradskoj klasi, koji je od 1975. i prve generacije do danas diljem svijeta pronašao 18 milijuna kupaca. Sada je redizajnirani njemački bestseller stigao i na domaće tržište te više nego ikad podsjeća na broj većeg brata.
I to ne samo zbog izgleda s brojnim stilskim detsljima već i zbog uređenja kabine te sadržaja uopće. Osvježeni VW Polo isprobali smo na cestama Istre, i premda nema novosti po pitanju motorizacije, s obzirom na sve ostalo dojma smo kako je sada riječ o zrelijem automobilu.
Redizajnirani model sada djeluje "oštrije", novi su branici i stražnji poklopac te glavna i stražnja svjetla koja sada serijski dolaze u diodnoj tehnologiji i s novom grafikom. Prvi put su dostupna i vrhunska IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla, a tu je i upečatljiva svjetleća traka koja se proteže između farova (kod boljih razina opreme) kao i kod modela Golf i Arteon.
Stražnja svjetla više nisu izvedena u jednoj cjelini već su dvodijelna, dakle sličnija onima kod VW Golfa.
U unutrašnjosti je gradski VW sada potpuno digitaliziran: serijski dolazi instrumentna ploča od 8 inča dok središnji zaslon multimedije u osnovnoj konfiguraciji dolazi u dijagonali od 6,5 inča.
Uz bogatije pakete opreme dolazi veći zaslon instrumenata od 10,2-inčni u kombinacija sa središnjim zaslonom nove multimedije od 8 ili 9,2 inča, koja radi na novom i jačem operativnom sustavu MIB3 (osim kod osnovnog paketa opreme).
Svoje je mjesto našao i sada serijski novi višenamjenski upravljač s upravljanjem funkcijama na krakovima. Novi Polo prvi sada prvi put nudi djelomično automatiziranu vožnju s Lane Assist funkcijom u seriji te IQ.DRIVE Travel Assistom za autonomnu vožnju razine 2, kao opcijom.
Pritom se, između ostalog, novi prediktivni sustav ACC (automatska regulacija razmaka) i potpora zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist stapaju u novi sustav potpore i tako omogućuju djelomično automatiziranu vožnju pri brzini do 210 km/h.
Po pitanju opreme dostupna su tri paketa - Life, Style i R-Line koje su iznova koncipirane i konfigurirane, a već početni paket serijski dolazi s alu naplacima od 15 cola, ručnom klimom (Climatronic doplata), App-Connectom, USB priključkom, središnjim naslonom za ruku te kožnim kolom upravljača i ručice mjenjača.
Tkanine sjedala su kvalitetnije, plastika kokpita mekana, instrumenti i multimedija pregledni i s brzim odzivom na komande, pa je ukupan dojam već kod početne opreme kako sada sve djeluje visokovrijednije.
Nadalje, bogatiji paketi Style i R-Line imaju različite fokuse u svojim konfiguracijama, ali se mogu klasificirati na sličan način u pogledu razine opreme koje se odnose na elegantniji, ili sportskiji pristup.
U motornoj ponudi nudi se samo 3-cilindarski 1,0-litreni turbo benzinac od 95 i 110 KS s tim da je slabiji dostupan s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i uz doplatu 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke, a snažniji dolazi isključivo s DSG mjenjačem.
Na koncu i cijene: novi Volkswagen Polo starta od 135.430 kuna s 95 KS i opremom Life, a najpovoljniji model sa 110 KS s DSG mjenjačem i Life paketom stoji 159.803 kune do registracije.
Određena količina već je raspoređena po salonima domaćih trgovaca, vrlo brzo stiže i GTI varijanta, no za primjerke koje sami konfigurirate čeka se od 250 do 300 dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....