Koliko god je to teško priznati, ručni mjenjači vjerojatno neće preživjeti proces elektrifikacije. Nedavno izvješće Auto Motor Sporta sugerira da će svim novim modelima Volkswagena, predstavljenima nakon 2023. godine, nedostajati ručni mjenjač.
Naime, iako se izvješće tiče isključivo europskog tržišta, promjena će do 2030. godine utjecati i na ostatak svijeta, uključujući SAD i Kinu. Međutim, hoće li ovo doista nešto? Za nas, i ne baš. Najnoviji Golf 8 GTI i Golf 8 R u ponudi imaju ručni mjenjač, a nije vjerojatno da će ih Volkswagen ‘eliminirati‘ prije kraja normalnog ciklusa proizvodnje.
Jetta i njezina sportska GLI verzija također su novi i nude manualni mjenjač, i trebali bi ‘preživjeti‘ do kraja svoje proizvodnje. Ono što je čudno jest da je tržište SAD-a neobično više zainteresirano za VW-e ručne mjenjače. Europa će vjerojatno biti više pogođena eliminacijom od SAD-a, unatoč tome što je predstavila više modela koji nude navedeni prijenos.
Čak je i Tiguan dostupan s ručnim mjenjačem u Europi, iako će, prema izvješću, to biti prvi model koji će ga izgubiti tijekom nadolazećeg facelifta. Jasno je da je vijek trajanja ručnog mjenjača usko povezan s motorom s unutarnjim izgaranjem. Što se toga tiče, Volkswagen planira motore s unutarnjim izgaranjem ‘pokopati‘ između 2033. i 2035. godine, na većini velikih tržište. Pri tome će do 2030. godine 70 posto prodaje činiti EV-ovi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....