KRALJ BUSINESSA

Audi A6: Dizajnom podsjeća na A4, a luksuzom i komforom na A8

Novi predstavnik visoke klase na hrvatsko tržište stiže u prvom dijelu 2011., a cijene još nisu definirane

Audi je za kraj godine pripremio svojevrsno iznenađenje u obliku nove generacije modela A6. Naime, ovo je jedan od rijetkih, ako ne i jedini automobil predstavljen u 2010. čije fotografije nisu procurile nekoliko dana prije službenog otkrivanja.

Novi predstavnik visoke klase dizajnom na trenutke zbunjuje. Iz nekih kuteva podsjeća na uvećani A4, a iz drugih na umanjeni A8. Audijeve tri limuzine sada su zabrinjavajuće slične, no u Ingolstadtu valjda znaju što rade. Možda će s vremenom njihova suviše ziheraška dizajnerska filozofija imati više smisla.

Aluminijska dijeta

Suprotno očekivanjima, novi A6 je nekoliko milimetara kraći od prethodnika, no i dalje se radi o limuzini koja je samo nekoliko centimetara kraća od pet metara (4,92 m). Ipak, novi model je oko 15 posto lakši nego prije, i to ponajprije, kao što su Audijevi stručnjaci najavljivali, zbog veće upotrebe aluminija u konstrukciji karoserije. Osim ovjesa, od tog materijala napravljena su i vrata, blatobrani, poklopac motora i prtljažnika te odbojnici.

Sličnosti s drugim modelima u ponudi očite su i u interijeru, no to je u ovom slučaju samo za pohvalu. Naime, može se već sada pretpostaviti da će novi A6 kvalitetom materijala i završnom obradom kabine postaviti nova mjerila u klasi. Malo duži međuosovinski razmak oslobodio je više prostora za koljena putnika na stražnjim sjedalima, a prtljaćnik sada raspolaće volumenom od 530 litara (15 l manje nego prije). Od tehnoloških noviteta mogu se, među ostalim, očekivati napredniji navigacijski sustav s kartografijom Google Eartha, opcijska LED prednja svjetla, head up zaslon itd.

Pet poznatih motora

Od početka prodaje, što se očekuje u prvom dijelu 2011. godine, novi A6 će se nuditi s pet motora čija je prosječna potrošnja goriva smanjena do 19 posto. Početni benzinac je 2,8-litreni V6 sa 204 KS i 280 Nm, a snažniji trolitreni šesterocilindraš uz pomoć mehaničkog kompresora razvija 300 KS i 440 Nm okretnog momenta. Dizelska ponuda počinje s dvolitrenim četverocilindrašem koji razvija 177 KS i 380 Nm, a nastavlja se s dvije verzije trolitrenog V6 TDI-ja. Osnovna razvija 204 KS i 400 Nm, a ona još uvjerljivija 245 KS uz čak 500 Nm.

Početna dva dizelaša i osnovni benzinac serijski dolaze s prednjim, a dva najsnažnija s Quattro pogonom na sve kotače. Ovisno o motoru, nude se ručni, bezstupanjski Multitronic (CVT) ili S-Tronic (DSG) automatski mjenjači, a klasičnog automatskog više nema.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. rujan 2024 06:17