Prema istraživanju, postoji veza između boje automobila i osobnosti vlasnika.
„Može biti koje god boje želiš, pod uvjetom da je crn”. Ta slavna rečenica s početka 1900.-e koja je pratila izlazak na tržište Fordovog automobila Model T danas je i više nego aktualna. Naime, novo istraživanje koje je u Velikoj Britaniji provela britanska online platforma za prodaju automobila, otkrilo je da je crna još uvijek omiljena boja kad je riječ o kupnji automobila (četiri od deset osoba odabralo bi tu boju za svoj novi automobil).
Evo omiljenih boja i onih najmanje popularnih
Nakon crne, najpopularnija boja je plava: više od trećine intervjuiranih izrazilo je da bi odabrali tu boju, a nakon nje slijede siva, crvena i srebrna. Nikoga neće iznenaditi činjenica da je roza boja na začelju popisa popularnih boja, sa samo 2,8 posto onih koji bi je odabrali za svoj automobil. Među najmanje popularnim bojama nalaze se i narančasta, žuta i ljubičasta. Te podatke trebate imati na umu namjeravate li kupiti automobil neke ekstravagantne boje, prije svega zbog toga što ga nećete lako prodati kad se jednog dana odlučite na to. No, još više zbog toga što je spomenuto istraživanje pokazalo da 83 posto osoba misli da boja automobila negativno utječe na njegovu vrijednost.
Spremni odriješiti kesu za omiljenu boju
Istraživanje pokazuje i da je boja automobila izuzetno važna za kupce, toliko da bi čak 60 posto intervjuiranih bilo sklono platiti više za omiljenu boju (bili bi skloni u prosjeku dati više u prosjeku 600 eura samo da budu zadovoljni bojom automobila).
Preferencije po dobi
18 posto ispitanika smatra boju bitnim elementom za kupnju automobila. Taj je postotak sličan za oba spola, ali vrlo različit kad je riječ o dobnim skupinama. Naime, tih 18 posto se zapravo dodatno smanjuje kod osoba starijih od 60 godina, dok se gotovo udvostručuje kod onih mlađih od 29. Gotovo polovica ispitanika iz ove posljednje dobne skupine ne bi nikada kupila automobil u boji koja predstavlja boju neke političke stranke (na to osobe starije od 60 posto gotovo i ne obraćaju pažnju te taj postotak kod njih pada na ispod 10 posto). Čak je i vjernost svom omiljenom nogometnom klubu važna u procesu donošenja odluke, pa tako 23 posto intervjuiranih potvrđuje da bi odbilo kupiti auto ako njegova boja predstavlja boju rivalskog kluba od onoga za koji oni navijaju.
Boja automobila govori tko smo
Polovica ispitanika smatra da se može procijeniti kakva je netko osoba prema boji njegovog automobila. Osoba koja posjeduje crni automobil smatra se odanom i inteligentnom, oni s plavim autima su također odani i uz to brižni, dok crveni automobil ukazuje na strast, a narančasti otkriva smisao za humor. Obratite pažnju na osobe koje imaju zeleni automobil: prema kolektivnom imaginariju, čini se da su te osobe nesređene. No, ni to još nije najgore. Osobe koje imaju automobil sive, srebrne ili bijele boje smatraju se dosadnima. No, otkriva li boja automobila i to je li osoba koja ga vozi dobar vozač? Čini se da je tako jer čak 21 posto intervjuiranih tvrdi da je najveća vjerojatnost da su vlasnici crnih automobila dobri vozači.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....