Raščišćavanje ili eng. 'decluttering' najvažniji je dio procesa organiziranja i najčešći razlog za angažiranje profesionalnog organizatora. Suočiti se s uglavnom prevelikom količinom stvari i za svaku odlučiti da li je se trebate riješiti, često nije nimalo lak zadatak i završava odustajanjem.
Ako i vama rješavanje viška stvari predstavlja izazov, evo najčešćih mogućih razloga koje srećem u praksi:
1. Ne znate procijeniti vrijeme trajanja posla
Ljudi često zaborave da je vrijeme potrebno za uvođenje reda u direktnoj vezi s vremenom kroz koje su hrpe nastajale pa očekuju da će višegodišnje zaostatke riješiti u jedno popodne samo zato jer su u tom trenutku puni entuzijazma. To međutim, nije baš tako pa dolazi do pada koncentracije i odustajanja.
Zato je najvažnije prepoznati da li je pred vama posao sortiranja od nekoliko sati ili čak nekoliko vikenda i prema tome isplanirati posao.
2. Niste unaprijed odredili kamo ćete s viškovima i kako
Dogovorite unaprijed kada ćete premalu odjeću svog djeteta odnijeti prijateljici i njenom djetetu i imajte spremne kutije ili vreće kada počinjete sortirati. Isto vrijedi i za donacije u odabrani centar, azil i sl.
3. Vežete se za stvari
Najčešći uzrok je pogrešna percepcija vrijednosti tj. uvjerenje da se nečega ne biste trebali riješiti jer ste to nekad skupo platili, možda će vam još trebati ili vam je to uspomena na neku dragu osobu.
U međuvremenu, evo kojih se 10 stvari možete riješiti bez rizika od odustajanja:
- Žičane vješalice iz kemijske čistione
- Neudobna odjeća i obuća
- Sve ostale vrste nekorištenog tekstila (stolnjaci, posteljina, ručnici)
- Uputstva za uređaje i aparate koje više nemate
- Novine i časopisi koje ste pročitali, ali i oni koje niste i znate da nećete
- Reklamni leci i brošure
- Plastične kutije bez poklopaca (ili obrnuto)
- Oštećeno posuđe
- Sasušeni lakovi za nokte
- Lijekovi sa isteknutim rokom trajanja
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....