SHUTTERSTOCK
Protiv usamljenosti

Umorni ste od nesporazuma? Otkrijte tajne slušanja koje mijenjaju radne odnose

Istraživanje je pokazalo da se jedan od pet zaposlenika osjeća usamljeno

Koliko ste puta upali nekome usred rečenice želeći izraziti svoj stav, potrebu ili negodovanje? A koliko su puta drugi vama prekinuli tok misli izražavajući pritom svjesno ili nesvjesno svoje nepoštovanje prema vama kao govorniku? Da stvar bude još kompliciranija, u doba hibridnog načina rada, mnogi su se od nas susreli s ljepotom komunikacije s cijelim svijetom putem raznih platforma, međutim, ubrzo smo shvatili kako ovaj način komunikacije ni na koji način ne može zamijeniti dobar stari susret licem u lice. Štoviše, od nebrojenih, nespretnih situacija u kojima su tri ili više osoba u isti trenutak krenule govoriti, drugima je pucala veza pa nisu razumjeli koji im je zadatak, pa sve do trenutka kada smo shvatili da nam je ovakav način (ne)komunikacije često zamoran i frustrirajući.

Jedan od pet zaposlenika osjeća se usamljeno

Tome u prilog ide i Gallupovo istraživanje čiji su rezultati pokazali da smo postali usamljeniji nego ikad. U poslovnom svijetu ovo je istraživanje na globalnoj razini pokazalo da se jedna od pet zaposlenih osoba često osjeća usamljeno. Hibridni modeli rada uz dobre, pokazali su i onu negativnu stranu, odnosno povećali su osjećaj socijalne izolacije.

Moć slušanja

Ipak, istraživanje pokazuje da visoko-kvalitetno slušanje može pomoći u borbi protiv usamljenosti, stvarajući pritom osjećaj povezanosti i dobrobiti na mentalno zdravlje čiji se ovogodišnji Svjetski dan posebno reflektira na mentalno zdravlje na poslu. Kada je riječ o poslovnom okruženju, slušanje ima nevjerojatnu moć. Osim toga, kada se zaposlenici osjećaju istinski saslušano od strane menadžera ili kolega, vjerojatnije je da će podijeliti kreativne ideje koje bi u suprotnom mogle ostati neizrečene.

Kako postati bolji slušatelj?

Ako posvijestimo kako se osjećamo kad nas netko prekida, lakše ćemo razumjeti što i u svom nastupu prema drugima trebamo promijeniti. Postati boljim slušateljem prema doktoru znanosti Guyu Itzchakovu možemo kroz nekoliko jednostavnih koraka:

  • Eliminirajte distrakcije - ako imate sastanak putem nekih od platforma ili uživo, eliminirajte distrakcije, a one se posebno odnose na mobitel i notifikacije koje svako malo pristižu. Simon Sinek, globalno poznati govornik i pisac u jednom se od svojih videa okarakterizirao je držanje mobitela u ruci dok fizički razgovaramo s drugom osobom, znakom nepoštovanja.
  • Reflektirajte - ovakvo slušanje poziva na to da sažmete sve ono što ste čuli od govornika kako biste bili sigurni da ste ga dobro razumjeli i kako biste pokazali da ste bili potpuno prisutni u razgovoru.
  • Ostavite prostor za tišinu - Umjesto da žurite s odgovorom, dajte govorniku nekoliko dodatnih sekundi da obradi svoje misli.
  • Budite aktivni sugovornik - Potičite dublju raspravu postavljajući promišljena pitanja poput: ‘Kako ste se zbog toga osjećali?‘ ili ‘Možete li mi reći više o tome?‘

Linker
10. listopad 2024 13:33