Dok se milijuni ljudi širom svijeta pripremaju za samoizolaciju u svojim domovima u idućim tjednima kako bi se spriječilo širenje koronavirusa - u mnogim trgovačkim centrima police su prazne.
Preduvjet preživljavanja kućanstava je, sudeći po mnogim zemalja, toaletni papir jer je prvi nestao s polica prodavaonica. Potrošači u SAD-u, Europi i Izraelu žale se na nestašicu toga ključnog predmeta unatoč tvrdnjama vlasti i trgovina da su zalihe u tim zemljama dovoljne.
Stanovnici u ostalim zemljama svijeta ipak nisu prvo poharali police s higijenskim potrepštinama.
Iran i Italija: Zašto svi kupuju toaletni papir?
Irancima i Talijanima neobično je što se u drugim zemljama kupci tuku za toaletni papir.
U većini talijanskih kupaonica postoje bidei, a u Iranu ljudi se peru nakon nužde i potom obrišu platnenim krpama.
S druge strane u tim zemljama nedostaje zaštitnih i dezinfekcijskih sredstava, kao i u mnogim drugim zemljama u svijetu.
U Italiji se primjerice mogu vidjeti posvuda natpisi: "Mascherine terminate" - "Nema maski", a ti se natpisi šire sada i drugim zemljama.
Španjolska: vino za kućne zalihe
Već nekoliko dana u nekim španjolskim prodavaonicama nema vina, toaletnog papira i tjestenine ni za lijek. I Talijani se sve češće nađu pred praznim policama za vino. S obzirom na to da se u obje zemlje sada češće jede kod kuće ljudi kupuju velika pakiranja vina odjednom.
Turska: 'Kolonya'
U Turskoj nema nikakvih izgleda da kupite "Kolonyu". Tradicionalno se ta kolonjska voda služi posjetiteljima, a može se koristiti i za osvježavanje ruku tijekom putovanja. S obzirom na to da sadrži oko 80 posto alkohola može služiti i kao dezinfekcijsko sredstvo.
Nizozemska: Marihuana
Nizozemski potrošači čini se da rade zalihe marihuane - neposredno prije zatvaranja coffee shopova ljudi su čekali u redovima prošle nedjelje da se opskrbe.
SAD: oružje i voda
"Ne morate toliko toga kupovati", kazao je nedavno američki predsjednik Donald Trump. "Opustite se". No to nije pokolebalo Amerikance u pohodu na prodavaonice.
S mnogih američkih polica nestala je konzervirana hrana i toaletni papir. Flaširana voda na vrhu je popisa najpopularnijih artikala, a slijedi meso.
Amerikanci čini se koronavirus namjeravaju dočekati naoružani do zuba - dramatično je porasla prodaja oružja i streljiva i neki izvještavaju o gotovo 300 posto većoj prodaji te redovima pred prodavaonicama oružja.
Skandinavija: analgetici
U Skandinaviji vlasti su pozvale ljude da ne stvaraju zalihe sredstava protiv bolova poput paracetamola i inzulina. I tamo prazne police s toaletnim papirom.
"Misle li ljudi da je Covid-19 crijevna bolest?", pita se Henrik Sjostrom iz tvrtke Essity koja proizvodi higijenske potrepštine.
Bugarska: Naranče
Bugari su čini se stanovnici Zemlje s najrazvijenijom sviješću o zdravlju - tamo se panično kupuju - naranče i drugi izvori vitamina C. Citrusi su uglavnom nestali iz prodavaonica.
IZVOR: HINA
Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....