Što je emocionalna inteligencija, pitanje je koje se najviše guglalo u veljači. Prema praćenjima Google Trends servisa odgovor na gornje pitanje tražilo se čak tri puta više nego prije deset godina. Ova nam činjenica puno toga govori. Naime, važnost emocionalne inteligencije (EQ) značajno je porasla čak i u poslovnim krugovima. Njezinu je potrebu prije nekoliko godina istaknuo hrvatski psihoterapeut sa slovenskom adresom, dr. Željko Ćurić koji je istaknuo da istraživanja pokazuju kako 80 posto poslovnog uspjeha prvenstveno ovisi o emocionalnoj inteligenciji. Prepoznavanje emocija koje ljudi osjećaju i intelektualna sposobnost transformacije u određeni oblik ponašanja, preduvjet su za uspjeh u poslovnom okruženju.
Što je EQ?
Emocionalna inteligencija je sposobnost upravljanja vlastitim osjećajima i osjećajima onih oko vas. Oni koji imaju viši EQ obično su bolji u izgradnji odnosa na radnom mjestu i izvan njega te su dobri u rješavanju sukoba. Budući da ovu inteligenciju nije sasvim lako kvantificirati kao i druge vještine, jedan od načina da shvatite imate li ili nemate visoku emocionalnu inteligenciju jest da razmislite o posljednjih nekoliko razgovora koje ste vodili.
- Vjerujem da sve što kažete što pokazuje empatiju i slušanje, signalizira na višu emocionalnu inteligenciju - navodi Matt Abrahams, predavač na Sveučilištu Stanford i stručnjak za komunikaciju.
Aktivni slušači
Prema ovom profesoru, ključne su dvije činjenice koje rade oni s višom emocionalnom inteligencijom.
1. Parafraziraju
Osobe s višom EQ će sažeti ono što su čuli od svog sugovornika kako bi dali do znanja da ih slušaju. Također, parafraziranjem će potvrditi jesu li ispravno shvatili sugovornikovu priču ili pitanje.
Neke fraze koje možete koristiti kako biste povećali svoju emocionalnu inteligenciju, prema Abrahamsu, uključuju:
- Ono što čujem da govorite je...
- Jesam li dobro shvatio/la..
Zatim će uslijediti parafraziranje odslušanog.
- Osjećaj potvrde, a iznad svega sažetost imaju tendenciju da osoba izgradi simpatiju i povjerenje, što je važno, a ljudi koji imaju visok EQ obično to rade dobro - kaže Abrahams.
2. Postavljaju pitanja
Oni s visokom emocionalnom inteligencijom aktivni su slušači koji postavljaju pitanja s više emocionalne naklonosti, smatra ovaj profesor i daje konkretne primjere.
- Kako ste se zbog toga osjećali?
- Što vas je moglo navesti na to?
Oboje pokazuju interes i brigu za drugu osobu.
- Osim navedenog, govor tijela također može pomoći u iskazivanju empatiju - smatra Abrahams i daje primjer aktivnog sudjelovanja u razgovoru kroz uspostavljanje kontakta očima ili pak kimanja glavom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....