Činjenica je! Nećete nam se uvijek dogoditi sretni dani. Štoviše, u bujici ljudske komunikacije, neslaganja su neizbježna, a ponekad mogu uzeti neočekivani obrat, pretvarajući se u eskalirane svađe. Razumijevanje nijansi takvih situacija ključno je za održavanje zdravih odnosa, bilo u osobnim, profesionalnim ili društvenim sferama. Matt Abrahams, predavač strateških komunikacija i autor popularne knjige ‘Think Faster, Talk Smarter‘ upozorio je na što točno moramo paziti kako bismo izbjegli neželjene ispade u raspravi.
- Postoji mnogo znakova argumentacije, uključujući znakove, poput naginjanja ili govora određenim tonom, međutim, jedan od glavnih pokazatelja da se svađate je upotreba optužujućeg jezika - kaže Abrahams ističući pritom izraze koje biste trebali izbjegavati kako biste spriječili žestoku svađu.
Izbjegavajte ove četiri fraze
Prema ovom autoru četiri fraze koje biste trebali izbjegavati tijekom nesuglasica su:
- ‘Ti uvijek...‘
- ‘Ne mogu vjerovati...‘
- ‘To je zato što ti...‘
- ‘Ne slušaš me...‘ ili ‘Nikad ne slušaš...‘
Parafrazirajte i povežite
- Umjesto korištenja argumentiranog jezika, usredotočite se na parafraziranje i povezivanje - predlaže Abrahams dodajući primjer ako razgovarate o politici, priznajte da čujete stajalište druge osobe čak i ako se ne slažete s njim, a zatim iznesite svoje stajalište na način s poštovanjem. Time ćete barem drugoj osobi dati do znanja da je slušate što je vrlo važno.
Na poslu i u privatnim životima također je realno za očekivati da će postojati trenuci kada moramo potvrditi svoje stajalište. Pritom, podsjetite se da mišljenja drugih ljudi nisu pogrešna i ni na koji način ne bi smjeli pokazivati da imaju nešto protiv vas. Stoga, pokušajte se naučiti cijeniti razlike.
Abrahams sugerira da koristite fraze poput:
- ‘Stvarno te čujem...‘
- ‘Pokušavam razumjeti...‘
- ‘Mogu zamisliti iz vaše perspektive da je ovo...‘
A ako očekujete neslaganje ili težak razgovor, planirajte i pristupite osobi imajući na umu tri stvari:
- Radi se o problemu, a ne o ljudima. Usredotočite se na temu, a ne na osobu.
- Budite orijentirani na sadašnjost. Pokušajte ne iznositi argumente iz prošlosti ili preskočiti potencijalne ishode u budućnosti.
- Gledajte na to kao na problem koji treba riješiti, a ne kao na bitku koju treba dobiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....