s rt

Učinkovito

Izbjegnite četiri uobičajene fraze koje sigurno vode u svađu. Stručnjak donosi konkretan šalabahter

Jedan od glavnih pokazatelja da se svađate je upotreba optužujućeg jezika

Činjenica je! Nećete nam se uvijek dogoditi sretni dani. Štoviše, u bujici ljudske komunikacije, neslaganja su neizbježna, a ponekad mogu uzeti neočekivani obrat, pretvarajući se u eskalirane svađe. Razumijevanje nijansi takvih situacija ključno je za održavanje zdravih odnosa, bilo u osobnim, profesionalnim ili društvenim sferama. Matt Abrahams, predavač strateških komunikacija i autor popularne knjige ‘Think Faster, Talk Smarter‘ upozorio je na što točno moramo paziti kako bismo izbjegli neželjene ispade u raspravi.

- Postoji mnogo znakova argumentacije, uključujući znakove, poput naginjanja ili govora određenim tonom, međutim, jedan od glavnih pokazatelja da se svađate je upotreba optužujućeg jezika - kaže Abrahams ističući pritom izraze koje biste trebali izbjegavati kako biste spriječili žestoku svađu.

image
SHUTTERSTOCK

Izbjegavajte ove četiri fraze

Prema ovom autoru četiri fraze koje biste trebali izbjegavati tijekom nesuglasica su:

  • ‘Ti uvijek...‘
  • ‘Ne mogu vjerovati...‘
  • ‘To je zato što ti...‘
  • ‘Ne slušaš me...‘ ili ‘Nikad ne slušaš...‘

Parafrazirajte i povežite

- Umjesto korištenja argumentiranog jezika, usredotočite se na parafraziranje i povezivanje - predlaže Abrahams dodajući primjer ako razgovarate o politici, priznajte da čujete stajalište druge osobe čak i ako se ne slažete s njim, a zatim iznesite svoje stajalište na način s poštovanjem. Time ćete barem drugoj osobi dati do znanja da je slušate što je vrlo važno.

Na poslu i u privatnim životima također je realno za očekivati da će postojati trenuci kada moramo potvrditi svoje stajalište. Pritom, podsjetite se da mišljenja drugih ljudi nisu pogrešna i ni na koji način ne bi smjeli pokazivati da imaju nešto protiv vas. Stoga, pokušajte se naučiti cijeniti razlike.

Abrahams sugerira da koristite fraze poput:

  • ‘Stvarno te čujem...‘
  • ‘Pokušavam razumjeti...‘
  • ‘Mogu zamisliti iz vaše perspektive da je ovo...‘

A ako očekujete neslaganje ili težak razgovor, planirajte i pristupite osobi imajući na umu tri stvari:

  • Radi se o problemu, a ne o ljudima. Usredotočite se na temu, a ne na osobu.
  • Budite orijentirani na sadašnjost. Pokušajte ne iznositi argumente iz prošlosti ili preskočiti potencijalne ishode u budućnosti.
  • Gledajte na to kao na problem koji treba riješiti, a ne kao na bitku koju treba dobiti.
23. prosinac 2024 06:38