Na društvenim mrežama uočen je neobičan trend - čini se da milenijalci prkose godinama, dok se generacija Z često čini starijom od njihove stvarne dobi. Ovaj fenomen potaknuo je brojne rasprave, a mnogi se čude mladenačkim izgledima slavnih osoba koje su ujedno i milenijalci.
Zvijezde poput Anne Hathaway i Nicole Coughlan iz popularne serije Bridgerton su, čini se, otkrile fontane mladosti gdje s 41 i 37 godina izgledaju kao da su tek ušle u dvadesete, a čak su i Hilary Duff i Jared Leto jedva ostarjeli od svojih prijelomnih uloga prije nekoliko desetljeća. U međuvremenu, ikone generacije Z, unatoč mladosti, često pokazuju ponešto zreliji izgled. Ovaj kontrast između generacija potiče pitanja - koja je tajna mladolikosti milenijalaca i zašto se čini da generacija Z brže stari?
Perspektiva generacije Z o starenju
Zanimljivo je da velik dio rasprave o mladenačkom izgledu milenijalaca zapravo pokreće generacija Z, koja slijedi milenijalce. Mnogi Gen Zevci i sami osjećaju da brže stare, što je istaknuo TikTok influencer Jordan Howlett. U viralnom videu Howlett duhovito primjećuje kako se njegovu majku često zamjenjuje s njegovom mlađom sestrom, a svoje prerano starenje najviše pripisuje ekonomskim i radnim stresovima.
Uloga kreme za sunčanje i načina života
Osim ekonomskih i radnih stresova, jedan neočekivan aspekt često je izostavljen iz razgovora -različiti pristupi njezi kože između milenijalaca i generacije Z. Milenijalci, obično u dobi od 28 do 43 godine, bili su pioniri u uvođenju kreme za sunčanje u svakodnevnu rutinu i izbjegavanju pušenja. Dr. Anthony Rossi iz Memorijalnog centra za rak Sloan Kettering ističe da su milenijalci rano usvojili marljivu primjenu kreme za sunčanje, što je značajno utjecalo na njihov proces starenja. Tu se naravno podosta generalizira, jer u svakoj generaciji postoje zaluđenici o njezi kože, no gleda se određeni prosjek.
Utjecaj prošlih generacija
Milenijalci su učili na pogreškama prethodnih generacija koje su se često oslanjale na štetne prakse sunčanja kako bi ostvarili lijepi ten ili su koristili štetne pilinge svaku noć prije spavanja misleći da im to pomaže koži. Tako su milenijalci naučili svakodnevno koristiti spf i što blaže proizvode za njegu kože, a stariji milenijalci su se okrenuli i malo naprednijim sredstvima poput retinoida i retinola kako bi što više usporili starenje. Osim toga, navikli su piti puno vode i jesti hranu bogatu antioksidansima, primijetili su brojni stručnjaci.
Generacija Z, s druge strane, odrasla je u eri u kojoj dominiraju influenceri i puno dezinformacija o gotovo svakoj temi, pa tako i o njezi kože. Istraživanje Američke akademije za dermatologiju iz 2023. pokazalo je da značajan dio generacije Z daje prednost sunčanju u odnosu na prevenciju raka kože. Ova je generacija također izložena trendovima protiv kreme za sunčanje koji kruže po TikToku, što dovodi do zabune o onome što je ispravno i potencijalno štetnih praksi.
Opasnosti solarija i vapinga
Osim izostavljanje ili zaboravljanje kreme za sunčanje, drugi čimbenici također doprinose zabrinutosti o bržem starenju generacije Z - ponovno oživljavanje korištenja solarija, potaknuto trendovima na društvenim mrežama. A osim toga, i vaping koji je popularan među mlađim generacijama dokazano ubrzava razgradnju kolagena, što dovodi do preranog starenja.
Uspon filera i kozmetičkih procedura
Drugi čimbenik je normalizacija kozmetičkih procedura među generacijom Z. Za razliku od milenijalaca, koji se obično okreću kozmetičkim zahvatima tek kasnije u životu, generacija Z eksperimentira s filerima i operacijama u mnogo mlađoj dobi. Stručnjaci naglašavaju da korištenje filera za modifikacije lica, a ne restauraciju, može dovesti do neprirodnih i preuranjenih učinaka starenja, naročito ako se te prakse prakticiraju u mladosti, a za njihov nagli uspon krivi trendove filtera ljepote i tjelesnu dismorfiju koja s njima dolazi.
Iako unutar generacije Z postoje dobro informirani pojedinci, borba protiv dezinformacija i loših savjeta iz nekvalificiranih izvora predstavlja rizik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....